linux spellen spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloodrain1990

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Berichten
179
kun je op linux alle spellen spelen want van sommige mensen krijg ik te horen dat de ene spel wel wil en de andere niet en dat sommige programma's niet willen ???
 
Alle spellen?

Nee, spellen die voor Windows zijn gemaakt kun je niet op Linux spelen..
 
huhm dazz balen duzz somige spellen willen wel duzz dat word proberen al heb ik ook nog windows xp pro op de com staan duzz
 
Even een kleine nuance hier op:
Het is wel degelijk mogelijk om spellen die voor Windows gemaakt zijn in Linux te spelen. Zo heb ik Medal of Honor en Doom 3 onder Linux draaien. Voor beide spellen is een extra stukje software te downloaden om dit mogelijk te maken. Wel is het zo dat niet alle spellen probleemloos onder Linux draaien.

Naast de bovengenoemde kant en klare oplossingen is er ook nog cedega. Hiermee zou het mogelijk moeten zijn om de meeste spellen voor windows onder Linux te draaien. Voor meer informatie over cedega kun je kijken op www.transgaming.com.

Voor de bovengenoemde spellen moet je even zoeken op google. Daarvan weet ik de links niet uit mijn hoofd.
 
hey jah ik kan call of duty united offensive er op spelen alheb ik wel special een patch gedownload voor het spel
weet niet meer waar
 
Linux is er niet om allerlei vage Windows emulators te draaien zodat je alsnog Windows games en apps kunt draaien.

Als je dat wilt blijf dan gewoon bij Windows.
 
wil gewoon eens weten hoe spellen op linux draait jij probeert dingen tog ook uit duzz niet zeiken
 
Geplaatst door bloodrain1990
wil gewoon eens weten hoe spellen op linux draait jij probeert dingen tog ook uit duzz niet zeiken

Let een beetje op je taal a.u.b. Ik geef gewoon mijn mening en voor zover ik weet is dit een vrij land waar je gewoon je mening mag geven, dus.

En kan je misschien ook normaal ABN typen? Het is dus en toch.

Succes verder met je Linux :thumb:
 
of maak een dual boot zo kun je spelen op systeem waar ze voor gemaakt zijn
 
Geplaatst door BrEeZeR
Linux is er niet om allerlei vage Windows emulators te draaien zodat je alsnog Windows games en apps kunt draaien.

Als je dat wilt blijf dan gewoon bij Windows.

Ik ben het met je eens dat je niet zou moeten willen om allerlei windows emulators te draaien, dat doe ik dus ook niet. Voor bijvoorbeeld MOH en Doom 3 heb je die ook niet nodig. Maar er is natuurlijk meer te doen met computers dan alleen games. En al het andere dat ik nu met een computer doe, doe ik in Linux. En om dan alleen voor de games windows aan te schaffen vind ik dan ook niet echt interessant.
 
Als je snel even wat moet doen ofzo wat er alleen voor Windows is, is een emulator handig. Of VV. Maar als je op Linux toch allerlei Windows apps gaat draaien...
 
@vraagsteller:
Lees dit draadje even door, onderaan zie je een 2 tal links met wat je wel en niet kan draaien onder Wine/Winex(Cedega)

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=114834

@Antwoorders voor mij (categorie: schoen passen= aantrekken)

Volgens mij heeft iedereen nog steeds het recht om een besturings systeem te kiezen. Wat hij of zij er mee wil doen.

Ik heb bv op mijn linux firewall ook een webserver draaien terwijl elk normaal denkend mens dat gescheiden houd.

En op het moment dat iemand een vraag stelt of hij de Windows spellen kan spelen vind ik het zelf nogal lomp als je meld dat "Windows" spellen op Windows moeten draaien.

Daarmee zeg je namelijk dat elke programmeur die aan de Cedega/Winex/Wine omgevingen programmeren lichtelijk gestoord zijn. Lekkere Linux gebruikers zijn jullie dan.

Je kunt beter promoten, daardoor zien ontwikkelaars van games ook dat Linux een groeiende macht is op het OS vlak waardoor er meer richting OpenGl geschreven gaat worden waardoor linux weer betere games krijgt
 
Neuh; ik geef alleen mijn mening, en zo ook de anderen.

Het blijft natuurlijk wel feit dat je geen Volkswagen Golf koopt om hem vervolgens met Mercedes aaccessoires vol te hangen.

De vraagsteller vroeg of het kon en daar gaf ik antwoord op. In principe niet, met emulator is de kans open maar stabiliteit is geen garantie.

That's all :).
 
o ok maar ik speel nu nog steeds spellen op windows en met linux doe ik andere dingen zoals internetten
al internet ik ook wel met windows maar wou linux wel eens testen als je het niet test weet je niet of het een goed systeem is
 
Linux is helemaal niet voor Macs.

MacOS is gebaseerd op Unix :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan