Linux suse 9.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
700
Na veel lezen en informatie opgedaan te hebben,heb ik vanmiddag Suse 9.1 personal geinstaleerd.
(Gisteren had ik de live dvd al geprobeerd,en dat ging perfect,ook het internet werkte goed.)

Het instaleren ging prima,maar na de instalatie dacht ik te kunnen internetten maar ik kreeg alleen maar foutmeldingen dat ie de sites of netwerken niet kon vinden.

Ik heb adsl light van freeler(speedtouch510 modem) en een pci realtek ethernetkaartje en een onboard Nvidia ethernet controller.(epox 8RDA+)Ik heb de kabel in beide geprobeerd.

Tijdens de instalatie waren de namen van de kaarten gewoon zichtbaar(dus heeft linux ze ook wel herkent)
In YAST zijn ze ook zichtbaar,maar onder het knopje ADSL wordt er niets herkent.(Alles staat in XP normaal op automatisch ingesteld(DHCP)voor de IP adressen,dus aan het modem heb ik niets veranderd)

In windows xp wordt alles gewoon automatisch herkent en ingesteld en kan ik onmiddelijk het net op,is dit in Suse 9.1 normaal ook het geval? Of moet ik eerst allerlij dingen invullen met vage codes ed.:( .

Omdat ik mijn verbinding niet voor elkaar kon krijgen,heb ik linux weer geheel verwijderd en XP terug gezet.

Heb ik mischien iets verkeerd gedaan,en is het instellen van internet echt zo makkelijk.Of komt er meer bij kijken??
 
dus die modem word verbonden met usb of met lan.
suse 9.1 is een al wat oudere versie mischien ondersteunt hij je modem of je netwerkkaart nog niet.
 
Hij zit via utp(lan).
ik snap niet waarom de live dvd wel goed werkte.
 
Op welke kernel draait je suse dit is meestal ook de maat van driver ondersteuning.
 
Ik heb werkelijk geen idee.
Ik heb de iso gisteren gedownd dus dat zal dan wel de nieuwste kernel zijn (2.6.10)
 
hmm bij suse 9.1 zal echt wel niet de laaste zitten.
het gaat blijkbaar om een 2.6.4 kernel. die is al betrekkelijk oud btw suse 9.2 is al uit maar nog niet gratis verkrijgbaar.
Je kan hem al wel kopen. De distro die mij eigenlijk aanstaat voor mee te beginnnen is fedora.
Maar die heb ik er weer afgegooit omdat ik debian wilde :p
 
Dat heb ik altijd,tegen de tijd dat er voldoende driver ondersteuning is,heb ik weer nieuwe hardware:D
 
ik vind dat mijn aldi pc al redelijk goed ondersteunt is onder debian tv kaart is herkent, sound card, grafische kaart, wlan kaart, bleutooth, afstandsbediening, allemaal met kernel 2.6.8.1 wel nog even alsa drivers en nvidia drivers gaan halen :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan