Linux system partition vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

winlux

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
hoi,

ik heb een oude laptop een toshiba sattelite pro A30 en daar staat standaard windows xp op,

dus ik heb er Slitaz 4.0 op gezet (dit is best onbekend) en ook bodhi linux en ik heb vanuit slitaz omdat bodhi linux niet snel is. (op mijn pc) de windows partition verwijderd en nu wil ik de slitaz partition vergroten met de overgebleven schijfruimte van mijn oude win partition kan dit?:o

slitaz heeft volgens mij geen "store" en bodhi linux is echt langzaam op dat ding dus kan ik dat installeren in slitaz?

P.S

ik ga dat morgen allemaal uitproberen nu moet ik weg :p

geen idee of hij dat heeft maar je zal dan even moeten kijken of de source pakketen er van beschikbaar zijn en dan zal je ze moeten compileren.

dan ben je zeker dat ze zullen werken

je kan ook even dit bekijken dat vond ik door het even te googlen http://www.youtube.com/watch?v=uDoJ_m6IwWk

ik kan gewoon in de partition manager maar ik kan niet de system partitions aanpassen ik kan het wel verkleinen maar niet meer vergroten.

en met een boot cd met een partition manager er op werkt het ook niet!

Waarom partities vergroten? meestal kun je partitie aanmaken en daarna mounten als directory (of op de plek van een reeds bestaande directory)

ja ik heb ook 1 partition die heet opslag (die heb ik zelf gemaakt) maar ik weet niet hoe ik die kan mounten en is het dan ook de standaard plek waar hij applications installeert? en is dit mogelijk?

Dat is vreemd: standaard installeer ik een / root partitie, een /home partitie, en een swap partitie.

Waarom begin je niet eens met een standard distro voor oudere computers zoals xubuntu? Dan kunnen wij beter helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan