Linux tijd en bios tijd Wheezy

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
Ik heb een dual boot laptop met windows 7 en wheezy.
Naast een geluidsprobleem, is het grotere probleem de tijd.
Als Wheezy opstart geeft het de verkeerde tijd aan. 2 uur later.
Na dat hij compleet opgestart is corrigeert hij dat en geeft de juiste tijd aan.
Na afsluiten staat in het bios een andere tijd, 2 uur vroeger.

In windows staat dan de klok dan 2 uur te vroeg zoals in het bios staat.
Verander ik de tijd in windows of (=) bios, dan begint bovenstaande weer opnieuw.

In wheezy heb ik de synchronisatie met een server uitgezet. Helaas bied dat geen oplossing.

Het is lastig.
Weet misschien iemand de oplossing?

Alvast bedankt

Kos

Je kan niet zowel in Windows alsook in Linux de tijd synchronisatie aangezet hebben. Dan stelt hij 2 keer van zomer naar wintertijd en anders om, zo is al gebeurt.
Wat je minder vaak gebruikt, daar zet je de tijd synchronisatie uit. In jouw geval blijkbaar wheezy.

Dan moet je nog een keer in Windows de tijd goed zetten...

Ik heb van alles geprobeerd in Wheezy, maar ik krijg hem niet zover dat hij bij het afsluiten de tijd niet aanpast.
Dat zal deels te maken hebben dat hij toch nog iets met tijd opzoekt of doorkrijgt.

Het idee tijdsynchronisatie uitzetten was bij mij ook al opgekomen, maar dat lukt me dus niet. Onkunde?
Ik heb geprobeerd met andere tijdzones maar daar krijg ik de juiste tijd ook niet mee.

No andere tips?

Kos

Misschien is het makkelijker de tijd synchronisatie in Windows uit te zetten?

@Lutz
Ja kan, maar ik werk (nog?) meer met windows, dus kan wel is misschien niet zo handig.

@ceeslans
ja dat is perfect!
Dan vraag je je af hoe men dit alles weet te achterhalen dat er in het register een nieuwe waarde RealTimeIsUniversal aangemaakt dient te worden in een bepaald formaat.
Dan moet je toch echt verstand van zake hebben.

In ieder geval bedankt, het werkt perfect.

Kos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan