Linux Ubuntu 7.03 CD loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

psycho636

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
ik heb al een paar keer geprobeert Ubuntu Linux 7.03 te installeren maar het installeren loopt telkens vast
als ik de CD in m'n PC steek en dan de PC herstart start hij de CD op maar als ik dan op 'Installeer Ubuntu' of hetgeen er ook mag staan om Ubuntu te installeren klik komt het balkje om Ubuntu te laden...
maar het balkje gaat dan heel raar doen (stukjes van de balk komen bovenaan van het scherm en andere dan weer onderaan) in plaats van 1 rechte balk
ik ben toen een uurtje of 2 weggegaan maar toen ik terugkwam was het nog steeds aan het laden (nog altijd stukjes van de balk bovenaan het scherm en onderaan het scherm)

screenshot

Hoi,

Misschien de live cd opnieuw branden op lage snelheid?
Anders misschien versie 7.10 of 8 downloaden en branden (op lage snelheid)

Re:

Op de website van ubuntu kun je gratis een cd skippen.

Ook bij mij kun je een gratis cd ophalen.

Grt Gijsbertvs

Als de live cd vastloopt is het een goed idee om de alternative cd te downloaden. Deze bevat alleen een (niet zo heel erg mooie) installer maar werkt wel sneller en stabieler.
Op deze pagina: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Check here if you need the alternate desktop CD. This CD does not include the Live CD, instead it uses a text-based installer.
aanvinken
Overigens is 8.04 de nieuwste ubuntu versie

wat ik er vergat bij te zeggen was dat ik liefst windows wil behouden
maar daarvoor heb ik een virtual host nodig of wubi installer ofzo maar ik ben bang dat er toch nog iets foutloopt...

wat ik er vergat bij te zeggen was dat ik liefst windows wil behouden
maar daarvoor heb ik een virtual host nodig of wubi installer ofzo maar ik ben bang dat er toch nog iets foutloopt...

Dualboot?

Is niet moeilijk om te installeren, zolangs windows er eerst op staat en dat je achteraf linux gaat installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan