Linux/Ubuntu 8.10 browser.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Er zijn sites die geheel gebouwd zijn voor het gebruik met Windows Internet Explorer.
Met FireFox kom je dan niet verder.
Dit probleem zul je dan ook wel tegenkomen als je Ubuntu gebruikt??
Wat doe je dan?
Onder Windows switch je dan van FireFox naar IE.

Ik denk er over om Ubunto op mijn 2e desktop te zetten.
Weet van Linux weinig tot niets af.
Zie wel mooie en uitvoerige uitleg in het Nederlands.
Plus veel software die een vervanging zijn voor die van Windows.

Zelf kom ik dit probleem haast nooit tegen. Vroeger wel eens maar de laatste tijd niet meer. Veel anders dan konqueror, opera of chrome proberen zit er niet op. En natuurlijk klagen bij de webmaster.

Zelf kom ik dit probleem haast nooit tegen. Vroeger wel eens maar de laatste tijd niet meer. Veel anders dan konqueror, opera of chrome proberen zit er niet op. En natuurlijk klagen bij de webmaster.

Het zijn veelal "officiële sites", zoals de PostBank (ING weet ik
nog niet) TrosRadar enz. die steeds zeggen eraan te werken.
Doen zij dat niet en je hebt alleen Ubuntu, dan heb je een probleem.
Je kunt dan b.v. geen wachtwoord wijzigen en ook bepaalde knoppen zijn dan niet zichtbaar.

Linux/Ubuntu

Beste Boekanier

Ik draai al jaren Fedora Linux, voor mij het beste wat je kan krijgen, kijk maar eens naar fedora.redhat.com end ik heb Windows XP en Fedora zelfs op 1 disk staan.

Ik vind het een schande dat Microsoft IE bouwers niet dat kleine dingetje erin zetten waardoor waardoor de HTML files zowel op FF als op IE kunnen draaien.

Ik gebruik ook allang al seamonkey de opvolger van mozilla, nou zit ik op een 64-bits fedora-10 en draai seamonkey 1.0.15 en mijn email post, composer en internet samen in 1 programma.....

Kijk op www.mozilla.com en op www.mozilla.org

groeten
gj

Dat zal binnenkort wel een minder probleem worden.
Met de aanstaande versie 8 van Internet Explorer omarmt Microsoft eindelijk de belangrijkste internetstandaarden, waaronder CSS 2.1 en HTML 4.01.

Bron

Overigens ondervind ik zelden problemen met FF, denk dat het slecht een 5% van de gevallen niet (helemaal) goed gaat.

Overigens zullen de websitemakers wel moeten, uit hetzelfde stuk.

n Nederland mag Internet Explorer nog steeds de onbetwiste koploper zijn - ruim zeventig procent van alle surfers gebruikt de Microsoft-browser - in andere Europese landen is de verhouding minder scheef. In Finland en Slovenië nadert het marktaandeel van Firefox zelfs de 50 procent.

Het zal allemaal goed komen.....ooit (hoop ik)

Dat zal binnenkort wel een minder probleem worden.

Bron

Dat is nog maar de vraag
Veel webontwikkelaars reageren verbijsterd op het besluit van Microsoft om de 'webstandaardmodus' in Internet Explorer 8 (IE8) standaard uit te zetten.

Door een specifieke metatag in de code van een website te plaatsen kunnen webontwikkelaars deze modus inschakelen en op die manier hun websites laten profiteren van de nieuwe standaarden binnen IE8. Wanneer deze tag niet wordt geplaatst is een site 'officieel' niet IE8 compliant, en rendert IE8 de website zoals IE6 of IE7 dat nu doen.

Bron.

Dit topic gaat over de combinatie van Linux en Firefox.

Dat is waar, maar ik vind dit wel het meest praktische, dat ik gelezen heb.
Dat ga ik uitproberen.
Ik dank julie allemaal voor de reacties, waar ik weinig of niets van snap.

"Maar de boer hij ploegde voort" en ik ben nu aan het stoeien met Puppy Linux
voor gebruik vanaf dvd.:D

puppy linux is leuk, maar probeer eens Fedora Live, dat is Fedora op een 700MB schijf

kun je vinden op de volgende URL: http://torrent.fedoraproject.org/

maar dan heb je wel een BitTorent client voor nodig (tracker): http://bittorent.com

Bedankt voor de info, ik zal dit zeker eens bekijken.
Voor bittorent gebruik ik Vuze.
Maar ik ben met Puppy begonnen en wil daarin toch wel wat verder.
Ik heb nu een printer probleem, mijn printer verschijnt wel in een lijst
maar in Abiworld kan ik niets afdrukken.
Vanaf een of andere site ging dit wel???

Ik heb al een drietal bestanden (drivers) binnengehaald, maar heb ik die wel nodig en zo ja hoe installeer ik die?

puppy linux is leuk, maar probeer eens Fedora Live, dat is Fedora op een 700MB schijf

kun je vinden op de volgende URL: http://torrent.fedoraproject.org/

maar dan heb je wel een BitTorent client voor nodig (tracker): http://bittorent.com

Maar welke versie moet ik dan kiezen, er staat een hele rits, maar beta's laat ik doorgaans links liggen.
Overigens kun je Puppy ook van een CD/DVD draaien..
Maar ik drukte net bij afsluiten op de verkeerde pijl en toen werd er afgesloten zonder dat mijn instellingen bewaard zijn.
Dus balen.:mad:

sorry boekanier, ik drukte op verwijder en nou is een message van je weg!! vreemd

het ging over fedora live CD, de laatste versie is Fedora 10, ik gebruik ook niet de beta versie.... als je Fedora DVD installeerd kun je meteen er een dubbel boot systeem van maken en dat vind ik heel handig... Ik heb ook het XP systeem onder een NTFS file systeem gemount onder Fedora.

gj

Ik zie al mijn berichten er op staan.
Omdat ik met de printer in Puppy niet verder kom, ga ik Fedore 10 eens bekijken.
Fijn weekend.

ps. ik ben het nu aan het downloaden en krijg een hele nieuwe puppy linux, dit moet je dus doen bij elke upgrade van puppy linux... maar volgens mij werkt het best wel.

Fedora is best wel mooi.
Terwijl ik zocht hoe ik de verbinding met internet moest maken, bleek die er al te zijn.
En na het installeren van de driver had ik de printer ook vrij snel aan de praat.
Maar het opstarten gaat ongelooflijk traag en er wordt niets naar de DVD+RW geschreven.Duidelijk bedoeld om Fedora eens te bekijken, dit in tegenstelling tot Puppy
waar instellingen worden bewaard en waarmee je dus vanaf de DVD+RW kunt werken.
Ik heb Puppy v4.2. en ga nu proberen of ik hier ook de printer werkend krijg.Bij b.v. een computerprobleem heb je dan zo een werkend OS paraat

puppy linux, fedora en printen

Beste Boekanier,

Wat voor fabrikaat en type printer heb je ?

gj

Beste Boekanier,

Wat voor fabrikaat en type printer heb je ?
gj

Een Epson Stylus Color C46 en die is al geïnstalleerd en werkt.
Weet je ik krijg steeds meer lol in dat Puppy. Kan nu ook mijn USB stick bij het werk betrekken.
Mijn Medion MD41260 scanner schijnt een probleem te vormen.
Inmiddels ben ik ook geregistreerd bij het Puppy forum en ze zullen daar wel de nodige vragen van me krijgen.
Net Picasa voor Puppy binnengehaald, dus nu gaan zien of de installatie lukt.

Overigens bijzonder bedankt voor het willen meedenken, stel ik zeer op prijs.

Een Epson Stylus Color C46 en die is al geïnstalleerd en werkt.
Weet je ik krijg steeds meer lol in dat Puppy. Kan nu ook mijn USB stick bij het werk betrekken.
Mijn Medion MD41260 scanner schijnt een probleem te vormen.
Inmiddels ben ik ook geregistreerd bij het Puppy forum en ze zullen daar wel de nodige vragen van me krijgen.
Net Picasa voor Puppy binnengehaald, dus nu gaan zien of de installatie lukt.

Overigens bijzonder bedankt voor het willen meedenken, stel ik zeer op prijs.

Nog wat anders Boekenier, Mijn Epson Stylus D78 is een postscript printer en daar zijn overal wel drivers voor te vinden. Jouw driver heb ik gevonden op de Epson site en voor de StylusColor C46 is geen driver voor Linux... Dan houd het op... kijk maar:

http://esupport.epson-europe.com/Pr...FeoNbKoo02K+7EkASg4Drj68c+lq2dJVzxkU003D&tc=6

Vinky

Nog wat anders Boekenier, Mijn Epson Stylus D78 is een postscript printer en daar zijn overal wel drivers voor te vinden. Jouw driver heb ik gevonden op de Epson site en voor de StylusColor C46 is geen driver voor Linux... Dan houd het op... kijk maar:

http://esupport.epson-europe.com/Pr...FeoNbKoo02K+7EkASg4Drj68c+lq2dJVzxkU003D&tc=6

Vinky

Het houdt gelukkig niet op want zoals ik berichtte werkt de printer.
Er wordt namelijk geadviseerd om dan het dichtst bijkomende type te nemen.
Dat is de C45.

Standaard zit er in Puppy een vracht software.
Bovendien kun je vanuit Puppy al je schijven/partities benaderen.
Klik je op een mp3 dan wordt die afgespeeld, op een avi, film wordt vertoond.
Bestanden van MS Word en Excel zijn gewoon te lezen.
Daar behoef je helemaal niets voor te doen.

De scanner is een probleem en zal de overstap naar Puppy, wat mij betreft, in de weg
staan.
Maar ik begon met Puppy als reserve mocht er iets met Windows gebeuren en er kan al
verbluffend veel, maar een mens wil steeds meer.
Overigens werkt Puppy volkomen anders, b.v. software installeren en dat is wel erg lastig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan