linux ubuntu werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Hallo,

Ik heb het ubuntu bestand van ubuntu.com en
Heb de stappen gevolgd van deze website:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2116798

Maar zit vast.
Als ik me naam en wachtwoord heb ingevuld en zo dan druk ik op verder en gaat de muis draaien en gebeurt er niks.

Wat moet ik doen.

Ik wil graag ubuntu de full versie op Me usb hebben zodat ik ook programma's en zo kan downloaden en veel uitgebreider is.

Ik heb de 64bit gebruikt.
En heb een usb stick van 16gb gebruikt en heb alles van die stappen op het groot schijf en de ram heb ik op 2000mb en 4000mb geprobeerd.

Ik heb ook nog een uepi(weet even niet hoe je het schijft) gemaakt als schijf want gaf een melding dat hij min 36mb nodig heeft, maar dat werkte ook niet.

Ik weet het niet meer.

Wat moet ik doen??

Alvast bedankt

WP_20150127_05_00_32_Pro.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat bij het installeren op de USB schijf of bij het gebruik ervan? Heb het zelf nooit geprobeerd op deze manier. Als die vastloopt tijdens het installeren heb je mogelijk niet genoeg ruimte toegewezen aan het OS?

Als je een opstartbare usb stick met Ubuntu wilt maken, gaat dat niet op deze manier.

Download de ISO van je keuze hier: http://www.ubuntu-nl.org/download en maak in Windows (neem ik aan) een opstartbare stick.
Installeer daarvoor UnetBootin en daarmee gaat het heel makkelijk.

Dat is dan wel de full versie dat je programma's er op kan installeren. Niet weer zoon try ubuntu waar niet alle programma's op staan??

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe het werkt.

Ubuntu is een besturingssysteem. Die installeer je op je pc of je draait hem via een usb stick.
Daarnaast zitten er al programma's standaard in, maar natuurlijk niet allemaal. Dat zou wat zijn, meer dan 30.000 proggies die dan al in het styseem moeten zitten. Dan heb je een giga dvd of usb stick nodig.

Op WIndows staan ook niet alle programma's. Zo moet je het zien.

Er is dus GEEN try out van Ubuntu. Je kan hem gewoon uitproberen en bekijken en daarna installeren als je wilt.

Bedoel je met try out dat je hem kan bekijken en er mee spelen, dat is dat wel juist. Je kan de dvd gewoon uitproberen om de dvd daarna weer uit je lade te halen, zonder dat er op je eigen pc iets is veranderd.

Maar......wil je hem alleen bekijken en er mee spelen, dan kan je GEEN programma's dowloaden, want je werkt er dus mee vanaf de dvd. Er wordt niets opgeslagen. Dit gebeurt pas als je Ubuntu installeer op je pc.

Lees je eens in hoe of wat. Dan wordt het wat duidelijker voor je. Je kan eens hier kijken: http://wiki.ubuntu-nl.org/ en dan hier https://help.ubuntu.com/14.04/ubuntu-help/index.html

Ook leuk om te bekijken is de online tour: http://www.ubuntu.com/tour/en/

daar kan je dus ook de juiste versie downloaden en zoals ik al eerder schreef, brandt deze als ISO op een dvd of zet maak deze opstartbaar op een usb-stick.

Laatst bewerkt:
Femke, hij probeert een persistent image te maken. Iets wat in ieder geval wel kan met "LILI" (in ieder geval tot op zekere hoogte). Ik ben echter niet zeker waarom het niet werkt en ben zelf helaas ook geen ubuntu gebruiker dus iik geen ervaring met specifiek ubuntu als een persistent image

Oke ik heb dat gedaan en het bleek dat ik wel programma's kom downloaden en ik wou niet de try out. Maar als je op een opstartbare usb zou zetten. Zou je al dingen poggies hoe je ze noemt op zetten. Ik ga staks wel even kijken naar wat je zei met die links.

Femke, hij probeert een persistent image te maken. Iets wat in ieder geval wel kan met "LILI" (in ieder geval tot op zekere hoogte). Ik ben echter niet zeker waarom het niet werkt en ben zelf helaas ook geen ubuntu gebruiker dus iik geen ervaring met specifiek ubuntu als een persistent image

Een persistent image, tja......dat haal ik helemaal niet uit zijn bericht. Ik lees dat hij een opstartbare ubuntu wil maken op een usb stick.
Dus enige duidelijkheid zou wel handiger zijn geweest dan.

Je kan lezen over een persistent image, hoe dat werkt: https://wiki.ubuntu.com/LiveUsbPendrivePersistent
en hier http://www.howtogeek.com/howto/14912/create-a-persistent-bootable-ubuntu-usb-flash-drive/ een handleiding die mss beter te voglen is. Wel in het Engels.

Ik zelf heb er geen ervaring mee; ik maak opstartbare usb sticks die je kan gebruiken. Ik zie het nut niet in van een persistent image eerlijk gezegd, maar dat komt omdat ik Ubuntu en/of Linux Mint installeer op mijn pc's en er dus mee werk.

Aan de andere kant....ik leer hier ook weer van.....misschien wel leuk voor een artikel ;)

Laatst bewerkt:
Wat is een pesisent image??
Wou alleen ubuntu op usb voor op school en zo.

rino 26 zei:
Wat is een pesisent image??
Wou alleen ubuntu op usb voor op school en zo.

Ik dacht toch al dat hij dit niet wilde. Hè, hè.......of de ts moet niet weten dat het zo heet.......

Aan de TS wil ik zeggen:
Als je de linken nu eerst een leest, daarna wil vertellen wat je nu werkelijk wilt. Een try out van Ubuntu bestaat niet, punt.
Je maakt een opstartbare stick waarmee je je pc/laptop kan opstarten zodat je Ubuntu kan uitproberen.
Je eigen pc/laptop, daar zal niets aan veranderen.

OP die manier kan je mensen op schoolk ook al heel veel laten zien hoe Ubuntu werkt.

WIl je (als ik dat zo lees) programma's kunnen installeren die dan op de usb stick blijven staan na installatie, dan heet dat persistent image.
Maar ik adviseer je dat helemaal niet, omdat je er totaal geen kaas van gegeten heb.
Als je nu eerst zorgt dat je een ostartbare stick kan maken, dan zijn we al een heel eind.

Laatst bewerkt:
Ja een opstartbare usb en ubuntu daar op heb ik al lang gemaakt. Ik ben niet dom met pc. Ik weet best veel maar ga eerst wel even lezen.

die links die je als aller eerst heb gestuurd dat zijn gewoon links die laten zien hoe ubuntu zelf werkt ik heb al in ubuntu gezetten en heb het op dvd staan en zo maar ik wil ubuntu meenemen en niet vast op me pc zetten. ik lees wel de persistent image. want ik denk dat ik dat wil. ubuntu is qua gebruik veel makkelijker was er zo achter hoe het werkt. je heb gewoon een app store zeg maar. alleen wou ik dat alles wat ik er op zet er op blijft staan en niet dat je steeds opnieuw begint. zelfde met windows je wil tocht niet dat als je google chrome op je pc installeert dat je de volgende keer als je hem opstart weer moet installeren??

en ik weet wat een image is alleen een persistent wist ik niet. een iso is ook een image

is die link die je heb gestuurd van persistent image. is dat al in ubuntu?? want ze gebruiken gksudo usb-creator-gtk maar dat is van ubuntu toch??
dus om de persistent image te maken zitten ze al in ubuntu toch??

en dit casper-rw zie je ook niet in windows

Laatst bewerkt door een moderator:
zucht

als je een opstartbare usb stick al gemaakt hebt, dan ben je er toch?
Neem die mee, start de pc er mee op en laat het zien aan anderen.

Klaar met kijken en laten zien? Dan via hardware (want je zal in Windows zitten) de usb stick verwijderen.

die links die je als aller eerst heb gestuurd dat zijn gewoon links die laten zien hoe ubuntu zelf werkt ik heb al in ubuntu gezetten
ja, die heb ik gegeven omdat je niet duidelijk bent met wat je wilt. Als ik in mijn l\glazen bol met kijken voor een antwoord op een vraag die al niet duidelijk is, dan weet ik het ook niet meer. Mijn glazen bollen werken niet op deze manier.

Laatst bewerkt:
@rino26
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" a.u.b. i.p.v. 4 berichten achter elkaar binnen een tijdsbestek van 10 minuten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan