Linux Ubunut samba server probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Insanick

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Hallo.

Ik probeer een samba file server te maken met ubuntu, maar het lukt niet helemaal.
Ik heb de server opzich al helemaal klaar maar ik kan er niet in komen.
Hij ziet hem wel op het netwerk en je kunt ook zien welke mappen er gedeeld zijn etc. maar als ik in een map wil dan komt er een melding dat ik niet de juiste machtiging heb etc. Ik ben aan het experimenteren en heb hem op vmWare draaien.

Ik heb ook alle updates al gedownload, niet dat dat helpt maar je weer maar nooit.
Kan iemand mij A.U.B. helpen
Alvast bedankt

M.V.G
Nick Hoen

Hallo.

Ik probeer een samba file server te maken met ubuntu, maar het lukt niet helemaal.
Ik heb de server opzich al helemaal klaar maar ik kan er niet in komen.
Hij ziet hem wel op het netwerk en je kunt ook zien welke mappen er gedeeld zijn etc. maar als ik in een map wil dan komt er een melding dat ik niet de juiste machtiging heb etc. Ik ben aan het experimenteren en heb hem op vmWare draaien.

Ik heb ook alle updates al gedownload, niet dat dat helpt maar je weer maar nooit.
Kan iemand mij A.U.B. helpen
Alvast bedankt

M.V.G
Nick Hoen

Ik heb het opgelost om via windows in mijn server te komen. maar ik kan alleen maar met windows erin komen, via een andere linux machine lukt het niet. En via windows kun je er zonder wachtwoord in komen dat heb ik liever niet.
Weet iemand hoe ik dat oplos?
Alvast bedankt
M.V.G.
Nick Hoen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan