linux unbuntu 13.10 instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bravo-Six

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2001
Berichten
116
ik heb een pc met win XP pro en wil hiernaast Linux ubuntu 13.10 installeren
heb de Iso dvd gebrand en alles start op heel lang zie ik een paars scherm met ubuntu en de 5 stipjes die verkleuren ,
na een tijdje een heeeel tijdje verdwijnt het paarse scherm en krijg in een Dos achting scherm met de melding error nog was ( een code) en zegt dat hij terug gegaan is naar text based

verder is er niets meer mee te doen alleen reboten en dan is er niets geinstalleerd ... ??

(pc is p4 3.0 draaid op 3,5 2 gig Ram en de partitie is 20 gig )

wat kan er loos zijn

heb ook al de online installati geprobeerd met Wubi maar dan zegt windows dat het bestand beschadigd is na diverse keren opnieuw gedownload elke keer die melding


HElp ........
 
Als ik het zo lees, dan gok ik op een té snel gebrande dvd, of een brand sessie met een slechte dvd .. Dus (1) probeer het eens wat langzamer te branden. (2) probeer eens een nieuwe dvd ..

Suc7:D!
 
euh de langzaamste snelheid is 4x en die heb ik aan gehouden , en gebrand op een philips Dvd R (ook geprobeerd op eendvd Rw ) die wel beide in me laptop herkend worden met de installatie maar niet in de gewone dvd speler ( dvd is afgesloten na branden )
 
Probeer Linux Mint eens. Maar test ook je RAM geheugen eens, want rare fouten kunnen ook door fout geheugen reepjes veroorzaakt worden.
Testen met bijv memtest86 vanaf cd starten, google er is genoeg (wel even op een ander systeem doen, dit systeem heeft immers problemen).
 
had mint idd ook al gedownload en getracht op een dvd rw te zetten maar die gaf op het laatste moment en foutmelding in het schrijven ...? (vaag) met normale dvd/cd gebeurde dat niet . en voor verder branden moet ik even wachten muh dvdtjes zijn op ... (snik) maar heb net win xp performance op de pc gezet en tracht nu weer via dat Wubi te downloaden en installeren en tot nu toe gaat het goed .. tis even afwachten

sanks anyway mocht dit ook weer mislukken dan zal ik morgen nieuwe dvds halen ..

en ga zo uiteraard even geheugen scannen ..:)

Oops ... na de installatie via dat wubi leek alles goed te gaan pc herstarten en had de keuze windows of ubuntu ...

ik kies ubuntu en zie en zwart scherm met allemaal codes voorbij vliegen en dat was het ... ???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk ook eens of je aan 20 GB genoeg hebt... soms wordt er er veel mee geïnstalleerd of heb je een minimale installatie gekozen?
 
ja de installatie die ik koos ( in de optie scherm met dat wubi ) was D partitie , 11 gb (van 20)

de foutmelding met de dvd met ubuntu is

[323.114245] Kernel Panic - not syncing : attempt to kill init! exitcode=0x00000100
[323.114245]
[323.114283] drm_kms_helper: panic occured, switching back to text console



en verder is er niets meer mee te doen.......



na lang stoeien nu dan toch ubuntu via een klein installatie bestand op cd rom , maar , datgne wat ik nu te zien krijg na opstarten is niet de ubuntu die ik voor ogen had , dit wat er geinstalleerd is lijkt op het oude DOS met commands ..
eerst een keuze maken wat je wilt opstarten , maar de desktop start dus niet op ... erg vaag allemaal ...
 
Laatst bewerkt:
@Bravo-Six
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.
 
Vermoedelijk heeft dit te maken met het niet ondersteunen van de videokaart die in het systeem zit. Kun je achterhalen wat er precies inzit voor een videokaart? Hoeveel werkgeheugen zit er trouwens in die pc?
 
Laatst bewerkt:
de specs van de pc zijn

moederbord Asus p5ad2-E deluxe
intel pentium 4 HT 3.0 ghz ( geklokt op 3,5 ghz)
4x 512 mb ram (667 mhz)
video kaart is Asus En 7600 GT pci 256 mb ddr3

aan de specs kan het niet echt liggen lijkt mij ubuntu doet het voor veel minder nl ..
 
Zou idd kunnen:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2144170
think I've found a way to make the drm_kms_helper poll parameter stick. After doing a little reading and experimenting with different conf files in /etc/modprob.d/ I found I couldn't get the parameter to stick using a conf file, BUT I was able to get it to work using a kernel boot option.

Try this, it worked for me.

Code:
sudo gedit /etc/default/grub
Edit the line
Code:
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash"
Add the option "drm_kms_helper.poll=N" inside the double quotes after "splash" so that it looks like mine.
Code:
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash drm_kms_helper.poll=N"
Save and close.

Then run
Code:
sudo update-grub
Then reboot and check the parameter afterwards using this command
Code:
sudo cat /sys/module/drm_kms_helper/parameters/poll
http://souriguha.wordpress.com/2011...kpadkslowd-kworker-on-linux-kernel-2-35-2-36/
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws Allen !!

de installatie van ubuntu 13.10 is gelukt !! werkt soepel op de pc ..
waarschijnlijk zat het probleem in de dvd speler zelf !! had voor de zekerheid een extra dvd gebrand op een nieuwe schijf.
heb een andere dvd speler in de pc gehangen en de eerst gebrande dvd getest en alles werd netjes geinstalleerd .

allen bedankt voor het mee denken en zoeken naar een oplossing voor dit probleem Toppie !! ...

groet Ron

ps draadje kan gesloten worden wat mij betreft :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan