Linux V 7.0 Ned CD 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk2005

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2005
Wie kan mij helpen aan een kopie van CD 1 van Linux 7.0 Nederlandse versie.

Ik heb het originele pakket met registratienummer, maar ik ben CD 1 kwijt.

Met groet,

Linux is nog niet bij versie 7
Linux is bij versie 2.6.12.x

Hoe heet de distributie die je gebruikt?
En probeer het eens op www.linuxiso.org

ik ken persoonlijk geen bekende distro voor thuisgebruik die recent versie nummer 7.0 voorbij is gegaan. Bijgevolg is jouw versie redelijk oud. Zolang je geen service nodig hebt kan je best voor een gratische distro gaan.
fedora, opensuse, ubuntu, debian

Als je een geldige key bezit, waarom ga je dan niet terug naar de fabrikant of verkoper?

Het betreft SuSe Linux

Ellasar zei:
Linux is nog niet bij versie 7
Linux is bij versie 2.6.12.x

Hoe heet de distributie die je gebruikt?
En probeer het eens op www.linuxiso.org

Het betreft Suse Linux en is wel degelijk versie 7.0
Nederlandse distributie.
De handleidnigen zijn in het Engels, maar:
Er zit een Nederlandstalige Snel Installatie beschrijving bij.
(Pas tijdens installatie kies je voor de taal, maar Nederlands is al geselecteerd.).

Trouwens SuSe Linux versie 9.3 en 10.0 bastaan al.

Groetjes,

Henk uit Hasselt.

Paul-RT zei:
Als je een geldige key bezit, waarom ga je dan niet terug naar de fabrikant of verkoper?

Hallo Paul,

SuSe is kennelijk overgenomen door Novell.
www.suse.com sluist door naar Novell.

Novel zegt doodleuk dat ik maar een nieuwe versie moet kopen.

Of bestaat SuSe Duitsland nog?

Ken je een e-mailadres?

Ik heb het pakket 5 jaar geleden op een computerbeurs gekocht bij een handelaar in overjarige software.
Dus dat is geen mogelijkheid.

Groetjes, Henk

???

lamp zei:
ik ken persoonlijk geen bekende distro voor thuisgebruik die recent versie nummer 7.0 voorbij is gegaan. Bijgevolg is jouw versie redelijk oud. Zolang je geen service nodig hebt kan je best voor een gratische distro gaan.
fedora, opensuse, ubuntu, debian

Wat is een distro?
En wat fedora, opensuse en unbunu?

Groetjes,

Hallo Henk,

Waarom zou je nog Suse 7 willen gebruiken? Die is toch wel erg oud.
Naast de Suse versies die je bij Novell kunt kopen, kun je ook nog steeds gratis downloaden. Dit doe je bij OpenSuse.

Computermuseum

Hallo Brutus,

Dat is simpel.
Ik heb min of meer een computermuseum.
Met computers vanaf de eerste Intel 8086 XT, 80286 ATmet Coprocessor 80287 voor Autocad en Wiskundige berekeningen, en ga zo maar door.

Voor de KCC Kamper ComputerClub ben ik bezig een Pentium 1 te installeren met DOS 6.22 en SuSe Linux V 6.0
Op die Pentium zou versie 10 een kind met een waterhoofd zijn.

Mijn ervaring (sinds 1978 op Wang 2200 Multiuser, er bestond nog geen PC) is dat je hard en software op elkaar af moet stemmen.

Bij de KCC hebben we een werkgoepje om LINUX te promoten zodat de mensen zijn voorbereid als LINUX (veel beter dan het dramatische windows) echt doorbreekt.

Bedankt voor de tip.
Maar versie 10 heb ik al gedownload en versie 9.3 had ik al.

Volgens mij is versie 7 niet meer te downloaden.
Novell zij doorleuk als antwoord op mijn mail. Koop maar een nieuwe versie.
Onbeschoft vind ik dat omdat ik een originele vesie met registratie nummer heb.
Als ik bij hen in de buurt ben loop ik binnen met mijn spullen om eens een hartig woordje te wisselen.
Gegarandeer dat ik met een nieuw pakket naar huis ga.

Het beroerde van contact per internet is dat dat ze de boot afhouden.
Van Microsoft heb ik al eens Frontpage 2000 gekregen omdat dat na Upgrade via Internet niet meer in Windows 98Se zat, en origineel wel.

-------->> ***** TIP aan de Mensen die dit lezen: ***** <<--------

STAP bij echte problemen gewoon bij Fabrikanten/Leveranciers binnen.
En laat je niet in de luren leggen met:
Ja maar u hebt onze leveringsvoorwaarden geaccepteerd.
Mijn argument is dan. Ik moet wel, andes kan ik niet installeren en ik lees ze niet eens omdat ze eenzijdig zijn.

Groetjes, Henk

brutus zei:
Hallo Henk,

Waarom zou je nog Suse 7 willen gebruiken? Die is toch wel erg oud.
Naast de Suse versies die je bij Novell kunt kopen, kun je ook nog steeds gratis downloaden. Dit doe je bij OpenSuse.

Hmm als je linux echt wil promoten dan kan je best eens wat meer leren van linux.
linux is eigenlijk alleen een kernel op dit moment zitten ze aan versie 2.6.14 .
Suse is een distributie (distro), een distributie bevat de linux kernel plus alle dingen die je nodig hebt om fatsoenlijk met een computer te kunnen werken.

Fedora is het opensource project van red hat zoals opensuse het opensource project van suse is.

Debian is volledig gemaakt door vrijwilligers en volgens mij een van de beste vooral het package systeem is goed met apt. ubuntu is gebasseerd op debian, het gebruikt de goede eigenschappen van debian maar maakt het wat gebruiksvriendelijker.

Voor die pc's zou ik gewoon naar debian gaan inplaats van zo'n oude suse zonder security updates. en xfce gebruiken.

PS dus linux 7.0 bestaat gewoon niet. suse linux 7.0 bestaat wel :p

Klopt

Hallo Lamp,

Klopt. Ik had me niet gerealiseerd dat ik het over SuSe Linux had.
Daarbij komt dat ik me pas met Linux bezig hou.
Ongeveer 5 jaar geleden kocht ik wat versies op een beurs, maar kom er pas nu aan toe.
Boeken genoeg maar ik ben nog geen expert.
Gewoon beginnen met vallen en opstaan.

Misschien weet jij het anwoord op de volgende vraag:
Als ik ik red hat 5.1 installeer op een i486 of Pentium 1
Met voldoende intern geheugen dus >64 Mb
en een HD van 1500Mb dus > 400Mb wat minimaal vereist is.
Krijg ik telkens de melding te weinig schijfruimte terwijl er genoeg is.

In 1 van mijn boeken staat iets over dat er maar 1024 sektoren worden herkend.
Je zou dan in de BIOS moeten sleutelen aan het aantal koppen en schijven om de zaak voor de gek te houden.
Komt je dat bekend voor?
Of weet je een echte oplossing?

Verder heb ik natuurlijk KNOPPIX en linspire starter, beiden leuk om eens te bekijken en te proeven aan lInux.

Leve Linus Torvalds!

Henk

lamp zei:
Hmm als je linux echt wil promoten dan kan je best eens wat meer leren van linux.
linux is eigenlijk alleen een kernel op dit moment zitten ze aan versie 2.6.14 .
Suse is een distributie (distro), een distributie bevat de linux kernel plus alle dingen die je nodig hebt om fatsoenlijk met een computer te kunnen werken.

Fedora is het opensource project van red hat zoals opensuse het opensource project van suse is.

Debian is volledig gemaakt door vrijwilligers en volgens mij een van de beste vooral het package systeem is goed met apt. ubuntu is gebasseerd op debian, het gebruikt de goede eigenschappen van debian maar maakt het wat gebruiksvriendelijker.

Voor die pc's zou ik gewoon naar debian gaan inplaats van zo'n oude suse zonder security updates. en xfce gebruiken.

PS dus linux 7.0 bestaat gewoon niet. suse linux 7.0 bestaat wel :p

Henk2005 zei:
Hallo Lamp,
...het anwoord op de volgende vraag:
Als ik ik red hat 5.1 installeer op een i486 of Pentium 1
Met voldoende intern geheugen dus >64 Mb
en een HD van 1500Mb dus > 400Mb wat minimaal vereist is.
Krijg ik telkens de melding te weinig schijfruimte terwijl er genoeg is.

In 1 van mijn boeken staat iets over dat er maar 1024 sektoren worden herkend.
Je zou dan in de BIOS moeten sleutelen aan het aantal koppen en schijven om de zaak voor de gek te houden.
Komt je dat bekend voor?
Of weet je een echte oplossing?

Verder heb ik natuurlijk KNOPPIX en linspire starter, beiden leuk om eens te bekijken en te proeven aan lInux.

Leve Linus Torvalds!

Henk

Elke distributie heeft minimaal 2 partities nodig.
iig 1 Partitie als bestands systeem (root file system aangeduid met "/") en 1 partitie als Swap. Deze Swap is het virtuele geheugen voor linux. Als 1 van beide partities mist zal hij komen met de melding dat er niet voldoende schijfruimte is.

Nu is Red Hat alweer een poosje geleden voor mij maar ik geloof dat in versie 5 bij de installatie via Disk Druid die partities aangemaakt moeten worden. Komt de installatie geloof ik vanzelf langs.

Met betrekking op de 1024 sectoren
De "/" partitie moet beginnen in die eerste 1024 sectoren anders kan hij er niet van opstarten. Hier heeft DOS ook last van maar aangezien DOS automatisch de eerste partitie vooraan zet en je daar geen keuze in hebt had je daar niet zoveel problemen mee.

Houd er wel rekening mee dat de oudere versies van de linux kernel nog niet echte goede hardware herkenners waren en dat je daar nog wel eens veel tijd in kan gaan steken om alles goed aan de praat te krijgen. Helemaal omdat Modules (drivers in windows termen) kernel afhankelijk zijn. daar is altijd wel een mouw aan te passen in zelf compileren (nee is niet moeilijk) vanuit sources indien nodig.

Laatst bewerkt:
Het is me nu wat duidelijker.
Het gaat niet om het totaal maar / moet BEGINNEN beneden de 1024.
(Trouwens ik schreef sektoren maar het gaan om 1024 cilinders zag ik toen ik het over las (ik vond het al zo weinig ruimte))

Nog een leuk detail:
Op dit moment loopt de installatie van SuSe Linux 6.0 op een oude Laptop met maar 32 Mb intern geheugen.
Het gaat langzaam maar hij is al verder dan dan ik ooit was.
En:
Geen partitie en dus ook niet DOS geformatteerd.
Keurig maakt Linux dan een Swap en Bestand partitie aan.
Voor installatie op een DOS schijf waarop al programma's staan is er een appart hoofdstuk in de Handleiding (nog maar eens goed lezen dus).
LILO LInuxLOad is dan de Bootmaneger begrijp ik.
Op dit moment is de Install 240 al geinstalleerd, en nog 9 pakketten, plaats DC 3 (van de 4.
Volgens mij gaat het lukken.

Bedankt voor Info

Ellasar zei:
Elke distributie heeft minimaal 2 partities nodig.
iig 1 Partitie als bestands systeem (root file system aangeduid met "/") en 1 partitie als Swap. Deze Swap is het virtuele geheugen voor linux. Als 1 van beide partities mist zal hij komen met de melding dat er niet voldoende schijfruimte is.

Nu is Red Hat alweer een poosje geleden voor mij maar ik geloof dat in versie 5 bij de installatie via Disk Druid die partities aangemaakt moeten worden. Komt de installatie geloof ik vanzelf langs.

Met betrekking op de 1024 sectoren
De "/" partitie moet beginnen in die eerste 1024 sectoren anders kan hij er niet van opstarten. Hier heeft DOS ook last van maar aangezien DOS automatisch de eerste partitie vooraan zet en je daar geen keuze in hebt had je daar niet zoveel problemen mee.

Houd er wel rekening mee dat de oudere versies van de linux kernel nog niet echte goede hardware herkenners waren en dat je daar nog wel eens veel tijd in kan gaan steken om alles goed aan de praat te krijgen. Helemaal omdat Modules (drivers in windows termen) kernel afhankelijk zijn. daar is altijd wel een mouw aan te passen in zelf compileren (nee is niet moeilijk) vanuit sources indien nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan