Linux verwijderen en opnieuw Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fat_Tony

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Hallo,

op mijn laptop heb ik een dual boot systeem, linux(suse) en xp pro. Dit had ik nodig voor project. Nu wil ik linux verwijderen omdat het te veel ruimte in beslag neemt en mijn computer trager maakt.

Hoe kan ik die partities verwijderen(van linux) en tevens ook die van xp om een schone installatie te doen van Xp pro.

kan ik gewoon de cd van xp gebruiken om al die partities te verwijderen of moet ik wat anders doen.

Alvast bedankt :thumb: .

Hmm had ik al gelezen,

ik heb nu xp pro geinstalleerd en al die partities verwijderd. Maar nu mis ik 10 gig.

Toen ik nog niet alles installeerde, keek in windows op partition magic en zag dat er 10 gig extended was.

Bij het installeren van xp zag ik die partitie niet. En nu zie ik het helemaal niet op partition magic(die 10 extended), alleen Local disk C: en ( * ).

Deze bij elkaar zijn rond de 28, maar ik heb een 40 gig harde schijf op mijn laptop.

Over het algemeen helpt het om de linux-installatie opnieuw te starten, en van daar uit je partities te verwijderen. Sla hierna de partitietabel op en reboot je systeem. Nu kun je gewoon windows opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan