linux verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yavar

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2005
Berichten
214
hoi

ik heb als besturingssysteem windows xp home edition sp2.
ik heb in mijn pc twee hardeschijfen.
ik heb zelf met partition magic (toen ik de pc had gekocht) 3 local stations aangemaakt.
1: C ongeveer 23 GB
2: D ongeveer 125 GB
3: E ongeveer 150 GB
op local station c heb ik windows geinstaleerd.
op de instaleerde ik mijn spellen en zo
op E sla ik meestal mijn documenten, muziek enz.. op.

ik heb drie dagen geleden op local station D Linux geinstaleerd en het werkte.
als ik de pc wou opstarten kwam er een linux schermpje en ik moest kiezen welk van de twee besturingssystemen ik wou gebruiken. (windows of Linux). ze werkten allebei.
alleen als ik windows koos dan kon ik local station D niet meer zien en gebruiken maar als ik linux koos kon ik ze alle drie zien.
ik had linux maar eventjes nodig om te kijken hoe het werkte en zo.
vandaag heb ik met partition magic 8.0 local station D verwijderd en op nieuw eentje aangemaakt met de formaat NTFS en niet linux. toen kreeg ik local station d weer te zien maar toen ik de pc opnieuw opstartte, ging hij niet verder. toen kreeg ik een foutmelding en ik kon niks meer doen behalve linux weer instaleren.

weet iemand hoe ik linux moet verwijderen zodat ik alleen windows kan gebruiken ??
 
Grub de bootloader van linux heeft zich op de master boot record gezet,
Maar dit kan je fixen door met de windows cd te gebruiken.
Je ergens een recovery console opstarten ofzow. Je moet in elk geval in een dos achtige omgeving komen. Daar voer je gewoon in fdisk /mbr en je problemen zijn opgelost
 
Grub de bootloader van linux heeft zich op de master boot record gezet,
Maar dit kan je fixen door met de windows cd te gebruiken.
Je ergens een recovery console opstarten ofzow. Je moet in elk geval in een dos achtige omgeving komen. Daar voer je gewoon in fdisk /mbr en je problemen zijn opgelost


ik heb een windows xp home edition sp2 cd mee gekregen maar die doet het een tijdje niet als ik hem er in doe dan staat er druk op een toets als je vanaf een cdrom wil opstarten en dan druk ik op een toets dan zie ik een zwar scherm een er gebeurt verder niks !!

dat is al een tijdje zo !! (voordat ik linux had geinstaleerd!!)
 
hoeft ook geen xp cd te zijn win 98 ofzow gaat ook hoor.
 
hoeft ook geen xp cd te zijn win 98 ofzow gaat ook hoor.

dus ik moet windows 98 er in doen en dan ??? iets van recovery/herstel ??? en dan zorgen dat ik in msdos kom en dan fdsik/mbr typen en dan enter en dan is alles opgelost ??
 
er moet een spatie tussen fdisk en /mbr
recovery console, zag je dacht ik bij de installatie van xp ergens staan en als je daar op klik kom krijg je een command line :)
 
er moet een spatie tussen fdisk en /mbr
recovery console, zag je dacht ik bij de installatie van xp ergens staan en als je daar op klik kom krijg je een command line :)

ja dat is waar moet je op r kliken voor recovery en dan krijg je comanline maar gaat dat ook met windows 98 ?!
 
bij 98 krijg je een menu daar moet je de 2 of 3 keuze nemen
ik weet ook niet alles vanbuiten je moet maar proberen tot je zoals ik al zei in een dos achtige omgeving komt.
 
bij 98 krijg je een menu daar moet je de 2 of 3 keuze nemen
ik weet ook niet alles vanbuiten je moet maar proberen tot je zoals ik al zei in een dos achtige omgeving komt.

ik kan niet op msdos komen
als ik windows xp of 98 er in doe dan krijg ik niks te zien. (een zwartscherm) zoals ik dat al eerder zei.
maar het is me wel gelukt om in windows xp kunnen komen.
kan daar vandaan niet iets doen ??
 
probeer eens he, strart > uitvoeren > command > fdisk /mbr
 
probeer eens he, strart > uitvoeren > command > fdisk /mbr

dat had ik geprobeerd maar lukte niet.
ik heb windows Me er in gedaan en toen kreeg ik een soort msdos toen heb ik fdisk /mbr ingetypt en nu doet hij het !!! :D:D:D

ik wou je heel erg bedanken.
je hebt me echt geholpen !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan