linux verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cj5wannabe

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
ik heb een harde schijf opgedeeld in meerdere partities . 1 partitie xp en 1 partitie linux .
bij het opstarten krijg ik een blauw schermpje waarbij ik linux kan opstarten als ik niets doe start hij door op naar xp . ik zou graag linux verwijderen door de linux partitie in xp te formatteren maar ik vrees dat hij dan niet meer opstart . hoe moet ik linux verwijderen ?

Als eerst voor dat je linux verwijdert, gooi jej je xp cd erin en start daarvan op. In het hoofdmenu druk je dan op R om naar de herstelconsole te gaan. Daar doe je dan fixboot en fixmbr. Dan start je opnieuw op, en dan zou normaal gezien dat keuzescherm voor linux en xp er niet meer mogen opkomen, en gewoon doorgaan naar xp. Als dat dan zeker in orde is, kan je gewoon de partitie formatteren en eventueel voor wat anders gebruiken, of terug samenvoegen met een andere partitie met bv. Partition Magic :thumb:

na het ingeven van fixboot vraag hij een bevestiging . ik heb al geenterd, c en y ingegeven maar het lukt niet . hoe moet ik bevestigen ?

gelukt !!! :D :thumb:
de fixboot veranderde niets aan het opstarten .
daarna fixmbr gedaan met een klein hartje en nu start hij gewoon door op .
nu nog formatteren en ik heb 35 gb verdiend
Hartelijk dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan