Linux weg, meer ruimte vrij

Status
Niet open voor verdere reacties.

blaataap

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo,

De reden dat ik dit in Win2k plaats is omdat ik met Win2k werk. Maar anyway ik heb dus een vraag, ik heb SuSE Linux geinstalleerd incl. LILO natuurlijk op een EXT2 partitie maar ik gebruik Linux te weinig en ik wil wat meer schijfruimte hebben. Nu is het dus gewoon de bedoeling dat Linux & bootloader eraf gaan zodat ik enkel Win2k + een aantal extra partities heb. Wie kan mij vertellen hoe ik dit doe? Ik heb PartitionMagic 8.0 dus ik neem aan dat de benodigde software aanwezig is.

Alvast bedankt,

Willem-Aart van Dorpen

Linux verwijderen (kan b.t.w. ook gewoon vanuit windows 2000) en daarna via de CD van 2000 de bootpartitie herstellen. Uiteraard altijd een backup maken.

Ik heb nu de partities van Linux verwijderd vanuit PartitionMagic en een nieuwe NTFS partitie aangemaakt, kan ik ook de MBR herstellen vanuit PM? Iemand anders zei namelijk dat je het beste fdisk /MBR kunt doen maar die heb ik dus niet en het lijkt me het makkelijkst als dat ook vanuit PartitionMagic kon. De CD van Win2k kan ik even niet vinden dus dat zal niet gaan.

Oftewel mijn vraag, kan ik vanuit PartitionMagic hetzelfde doen als fdisk /MBR?

Dat werkt dus niet, met fdisk /mbr overschrijf je de huidige MBR, niet doen dus. CD is echt nodig.

CD weet ik inmiddels wel te vinden, daar moet ik dus gewoon vanaf booten en dan kom ik in een menu waar ik de bootpartitie kan herstellen?

Laatst bewerkt:
Jij snapt het.

Geplaatst door Tiborv
Jij snapt het.

Ok, ik zit nu in dat bootmenu, maar moet ik het nu via de herstelprocedure doen door op R te drukken? Of via de console door op C te drukken?

Bedankt

Uit mijn hoofd C van Console, als je daar bent vind je via HELP diverse tools, ik dacht fixmbr en nog zoiets met fix

Geplaatst door Tiborv
Uit mijn hoofd C van Console, als je daar bent vind je via HELP diverse tools, ik dacht fixmbr en nog zoiets met fix

Je weet er wel ontigelijk veel vanaf :eek: Ik ga even op HELP drukken, en dan even kijken wat ik moet doen.

Het is gelukt, gewoon FIXMBR en dan op J drukken.

Echt superenormtekeigaafgekduizendmaal bedankt want zonder jouw hulp was het me nooit gelukt!!! :thumb:

Hmm ik ga de komende tijd toch wat vaker op helpmij komen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan