Linux werkt maar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeikoF

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2002
Hallo Allemaal,

Ik heb SuSE linux 8.2 aangeschaft (ik ben nog onbekend met linux)) en het draait nu perfect naast xp alleen zijn er een paar dingetjes waar ik niet helemaal uitkom, zoals dat elke keer dat ik in het Yast2 control center open en (geluid, video etc) open om instellingen te wijzigingen of te bekijken, steeds opnieuw om het root password word gevraagd 1x lijkt me wel genoeg kan die beveiliging misschien uit?? en ik krijg om de een of andere reden geen geluid te horen als ik een cd afspeel terwijl het geluid gewoon werkt. Ook zou ik graag willen weten of er een goeie virusscanner of firewall is voor Linux (het liefst eentje die gratis is)en waar...

Als je 1 of meerdere vragen voor me kan beantwoorden ben ik je zeer dankbaar...;-)

(700 mhz, 192 mb ram, 20 gb hd, radeon 128 mb, sblive! geluidskaart)

Geluidskaart weet ik zo niet, wat ik wel weet is het volgende:

- Je hebt geen virusscanner nodig
- Firewall is al ingebouwd (personal firewall)
- Root password is wel zo veilig, anders kan een "hacker" of "scriptkiddie" je systeem onklaar maken met een rootkit

Dat was het wel zo ongeveer dacht ik :).

Veel plezier met Linux!

Ik weet het, veel te laat, ik weet niet of je hier nog iets aan hebt :
Het probleem dat je Audio CD's niet hoort ligt er waarschijnlijk aan dat je Audio CD volume te laag staat. Deze moet je dus hoger zetten. In KDE gaat het ongeveer zo : KDE Menu > Multimedia > Audio > Volume control (of iets dergelijks). Je krijgt dan een icoontje rechtsonder (net zoals de system tray in windows) van een geluidsspreker. Dubbelklik hier op, en zet het volume op een hoorbaar niveau.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan