Linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben-moorlag

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2003
Berichten
117
Hallo, ik heb een oude computer staan met een 566 Mhz Celeron processor en 64MB werkgeheugen. Momenteel draait er nog Win98SE, maar de pc is nogal vervuild en ik wil formatteren en opnieuw installeren. Het lijkt me wel leuk om linux oid uit te proberen. Ik heb alleen totaal geen verstand daarvan, kan iemand mij iets meer vertellen over welke linux ik het beste kan nemen of dat ik bij windows moet blijven?
 
Linux Redhat is wel leuk om mee te beginnen, alleen weet ik niet of 64 mb ram genoeg is.

Hier kun je allemaal handige links vinden over beginnen met linux e.d
 
ik zou dan liever fedora downloaden inplaats van red hat.
Fedora is het open source project van red hat.
Suse is ook heel goed maar het is traag omdat het alleen met kde werkt en het is moeilijk om bij de personell editie al iets anders te installeren. Zeker voor een beginnent linux gebruiker. (ik vind het op zich niet moeilijk maar werk er al van het begin mee :p)

Debian is ook een heel goede distro alhoewel het volgens sommige moeilijk te installen.

Ubuntu kan je een cd set bestellen gratis thuis geleverd een aanrader anders gebruik je ze maar als frisbee

eigenlijk zou ik naar een lichtere wm gaan afterstep ice wm
kde en gnome zijn zwaar maar gemakkelijk in gebruik.
 
Debian zou ik niet proberen vermits het zich meer richt naar gevorderde users. Ikzelf gebruik mandrake en ben er zeer tevreden over!:)
 
Nieuwe deb installer al geprobeert die bij sarge zit.
Netwerkkaart dedecteerd hij automatisch je krijgt alleen wat meer vragen tijdens de installatie maar dit laat je wel toe je systeem optimaal in te stellen.
Maar bij die vragen krijg je wel de nodige uitleg soms zelfs in het nederlands
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan