Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedMen

Banned
Lid geworden
18 mei 2007
Kan iemand mij een volledige versie van Linux Ubuntu of Distro geven (Geen demo versie)

Alvast bedankt

Ik had een Linux Ubuntu Versie gedownload maar dat was een demo uitprobeer versie.

Maar ik wil ook een betrouwbare link hebben waar je dat kan downloaden

Linux ubuntu

ik boot linux ubuntu maar hij zegt "you need 32 bit version" bestaat dat

Zou ik mischien de link kunnen krijgen waar ik kan zien dat het 32-bit is

Ik had eerst een probleem hij wou niet booten heb ik bijna 10 cd's verspilt .

vandaag 15-07-07 is het probleem opgelost het probleem lag dat de cdrom niet op first boot stond :p

(Is er nog een verschil tussen de ubuntu's hier onder?)

Ubuntu 7.04 "Feisty Fawn": de nieuwste versie. Kies deze versie indien u van alle nieuwe ontwikkelingen gebruik wilt maken. Voor desktopgebruikers wordt deze versie aanbevolen.

Ubuntu 6.06 "Dapper Drake" LTS: kies deze versie voor langdurige ondersteuning, tot 3 jaar op de desktop en tot 5 jaar op de server. Voor serverdoeleinden wordt deze versie aanbevolen.

Waar gebruiken mensen Linux eigenlijk voor ???? en moet je er verstand van hebben

Laatst bewerkt:
"Linux" is een OS zoals windows waar je ook verstand van moet hebben wil je er lekker mee kunnen werken.

Bij Linux is het handig om ook de commandline te gebruiken, dus zonder GUI wat bij NT versies moeilijker gaat.

Vraag verplaatst van overige software naar Besturingssystemen > Linux / Unix / Freebsd

Redman,

Het doel van "Linux" is een besturingssysteem.
Een besturingssysteem zorgt ervoor dat je computer kunt bedienen en software kunt draaien.

Linux, MAC OS, Windows meeste gebruikte besturingssystemen op het moment.

Linux is dus als het ware een "vervanger" van Windows.
Je kunt er hetzelfde mee als Windows, alleen de software heeft andere benamingen.

En qua Ubuntu zou ik voor Feisty Fawn gaan.

Ciao ;)

Dat ligt eraan.

In de installatie kun je zelf kiezen of hij het eroverheen moet installeren.
Het slimste is om het op een aparte partitie te zetten.

Hoe dit moet in xp kun je hier lezen.

En in het installatie process zelf kan het ook, maar let dus op dat je het niet over je Windows Partitie schrijft!

Succes!

Ciao :thumb:

Kan iemand mijn een turtorial geven hoe ik linux ubuntu kan instaleren zonder dat ie alles overschrijf (is er risico op crashen als je windows xp en linux hebt???

Zet er een andere schijf in, haal de windows schijf eruit, installeer via de cd Ubuntu, en kijk of het wat voor je is.

Indien je een biosbootmenu kan aanroepen via een F toets, even in de manual van je mobo kijken, hang je die windows schijf als opstartschijf eraan, de de tweede als slave, via dat bootmenu kun je kiezen van welke je op wilt starten.

Ook kun je kiezen om geen grub o.i.d. te installeren op de bootschijf, de windows schijf dus, en een opstartflop laten maken, kun je daar mee opstarten.

Ook bij installatie voor een dualboot kiezen kan ook, kun je in grub kiezen wat je op wilt starten.

Voor de 2 laatste mogelijkheden dien je wel eerst een vrije ruimte te maken op je schijf, waar de Ubuntu partitie(s) moet(en) komen met de swap partitie.

Een partitiemanager.

Een tutorial.

Maar mijn eerste optie is het handigst.

Ik heb een schijf van 160 gb en ik heb 2 parties een station C: en een station D: Station C zit vol met windows software En station D: heb ik vrij gemaakt en als ik linux wil instaleren zegt hij

(Er is geen basisbestandssysteem gedefinieerd.
Gelieve dit te herstellen vanuit het schijfindelingsmenu)

Dit snap ik niet zo goed ik kies > /dev/hda1/ ntfs /media//hda1 en dat zegt hij wat hier boven staat .

Kan iemand mij hiermee helpen???

Laatst bewerkt:
Kan iemand mijn een turtorial geven hoe ik linux ubuntu kan instaleren zonder dat ie alles overschrijf
Hallo,
Hier
is een uitgebreide handleiding hoe je ubuntu naast windows installeert. Ik heb hem zelf ook gebruikt. Je krijgt dan een dualboot. Als je opstart kun je kiezen of je Ubuntu of XP wilt opstarten.

Succes ermee!

cvd3224

Maar ik heb geen dapper drake ik gebruik linux feisty fawn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan