Liquid design en inkrimpen

• Onderwerp starter Onderwerp starter feint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo allemaal,

ik ben bezig met een nieuwe website te maken voor een bedrijf.
Nu heb ik gezocht naar liquid design zodat de pagina op alle resoluties "normaal" uitziet.

normaal gesproken bouw ik websites op 1024x768 maar omdat ik zelf op 1920x1080 werk dan zijn die websites redelijk klein.

Hoe bouwen jullie websites? via liquid design of via statische resolutie.

De vraag daarnaast is, dat bij alle pagina's waar ik kijk naar hun liquid design, als ik daar de pagina inkrimp tot het minimum, de hele pagina in elkaar zakt, over elkaar zakt en alles uit zijn kaders springt. Is dit normaal? of meer een kwestie van "slecht" programmeren?

alvast bedankt!

Als ik jou was zou ik gewoon 1024*768 aanhouden, liquid design is leuk, maar als de tekst meeschaalt op 1920x1080 worden de regels veel te breed en is het niet prettig lezen. Op mijn werk heb ik ook een 24" scherm maar ik browse nooit fullscreen.

Het lijkt me anno 2011 verstandiger om te focussen op een goede weergave op smartphones, hoe dit precies gaat weet ik niet want ik doe al een tijdje niet meer aan front-end development (gelukkig).

maar als de tekst meeschaalt op 1920x1080 worden de regels veel te breed en is het niet prettig lezen.
erg goede tip! Probeer helpmij.nl/forum/ posts maar eens te lezen op een 2000 pixels breedt scherm, erg vervelend.

CSS van tegenwoordig kan hele prachtige dingen. Zo heeft mijn site bijvoorbeeld een maximale breedte van 1000 pixels, dus als mensen met een breedt scherm het openen is de breedte 1000 pixels en staat ie netjes in 't midden. Als je een minder breedt scherm hebt dan wordt het kleiner (tot zo'n 400px geloof ik, maar dat is bijna niet te lezen).

Ja ik sluit me aan bij de vorige sprekerts!
De vraag daarnaast is, dat bij alle pagina's waar ik kijk naar hun liquid design, als ik daar de pagina inkrimp tot het minimum, de hele pagina in elkaar zakt, over elkaar zakt en alles uit zijn kaders springt. Is dit normaal? of meer een kwestie van "slecht" programmeren?
Slechte css! :d
  • Vergelijk deze Elastico (v/a 800*600px), variant van Gigastyle. :)
  • NB-1: IE6-bestendig, maar nog niet aangepast voor >IE6 (die bestonden halverwege 2006 nog niet); zie ook alle opm. in het stylesheet.
  • NB-2: Voor deze CSS ZenGarden-achtige pagina moest gebruik gemaakt worden van een gegeven html-code die niet gewijzigd mocht worden. Met vrijheid van html is het makkelijker!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan