• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

liquiditeitsbegroting

Status
Niet open voor verdere reacties.

witlofje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Hallo,

ik ben met een liquiditeitsbegroting bezig per week en per maand, nu wil ik dat de weken die in bv mei vallen in mijn weeks begroting in een totaal optelling komt in mijn maands begroting.
doordat er elk jaar een verschuiving van week nummers in een bepaalde maand kan dit dus per jaar veranderen. dus het zou makkelijk wezen als wanneer er bv mei boven de week staat dat die bij elkaar komen.
ik krijg dit niet voorelkaar, kan iemand mij daarbij helpen?

Groeten Witlofje
Bekijk bijlage Map1.xls

Misschien is dit te simpel gedacht?
In C11, en dan naar rechts trekken

=ALS(C2="Mei";SOM(C6:C9);0)

Kees

Dit werkt ook, alleen het is eigenlijks de bedoeling om de totaal telling van de individuele uitgaven in blad 2 te krijgen, van de weken die in mei vallen. Dus bv de post onderhoud.

Laatst bewerkt:
Zet deze formule eens in C3 op blad 2

=SOM.ALS(Blad1!C2:L2;Blad2!C2;Blad1!C6:L6)

Kees

Ja dat is het volgens mij:), ik ga het even in mijn originele begroting proberen. bedankt voor de moeite:thumb:

Witlofje

En om door te kopiëren even wat $ tekens bijgeplaatst.
PHP:
=SOM.ALS(Blad1!$C$2:$L$2;Blad2!C$2;Blad1!$C6:$L6)

@plongske, klopt helemaal!

@Witlofje, als dit is wat je bedoelt, zet je dan de vraag nog even op Opgelost?

Kees

Nog een vraagje, kan ik de cellen die onder mei vallen ook een kleurtje geven en de volgende maand weer een ander kleurtje. in blad 1

En nog mooier met het bestandje van plongske! We maken er weer wat moois van voor Witlofje!:D

Kees

Bijlagen

@Kees
De formule voor de VO moet zijn:
PHP:
=C$2="Juni"
en het bereik
PHP:
=$C$2:$L$11

Ja dat heb ik nu ook door, ik wist niet precies hoe dit werkte maar nu lukt het me.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan