• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

listbox doet raar op multipage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Beste,

op een multipage heb ik enkele listboxen staan.

Nu gebeurt het dat als ik op de multipage van pagina wissel, de listboxen telkens kleiner worden qua afmetingen...

Weet iemand hier iets van??? In bijlage het bestand...

Bekijk bijlage klantenbestand.xlsm

Alvast bedankt!

Spiesse

Multipage heeft zo zijn probleempjes, alleen van deze wist ik niet. Misschien makkelijker om met frames te werken die je toont/verbergt?
Welke externe control gebruik je overigens, ik kan je form niet openen ivm een ontbrekende control op mijn machine.

mss is het den dtpicker1 die op UF staat...

ik was deze morgen bezig met frames, maar kwam op het lumineus idee dat een multipage mss beter ging zijn :)
En natuurlijk heb ik de versie met de frames niet opgeslagen :)

Die dtpicker kan op zichzelf ook voor problemen gaan zorgen bij andere Windows/Office installaties.

Dus deze zal ik er beter terug uithalen dan? Want het is de bedoeling dat het bestand door 3 personen gebruikt kan worden...

Is er iemand die meer weet van het probleem met de listbox?

Ik zou eerst je huidige bestandje even testen op die drie computers (mbt de date picker). ALs het werkt is er natuurlijk niets mis mee.

dat staat genoteerd. Nu nog de listbox die kleiner en kleiner wordt...

is er een alternatief? Listview mss?

Volgens mij treden deze verschijnselen alleen maar op bij ActiveX-besturingselementen in een werkblad. In een userform blijft het formaat stabiel.

Goedemorgen SNB,

het rare is dat de listbox in een userform met multipage verwerkt is... Kan je eventueel es een blik werpen op het bestand in 1e post aub?

Thx in advance!

O ja, bekend verschijnsel. Verander de eigenschap integralheight in 'False'

Laatst bewerkt:
SNB,

dit lijkt me de juiste oplossing. Bij iedere listbox op false gezet en het blijft even groot als aanvankelijk bij openen userform.

Ik sluit dit draadje!

Thx!!

Integralheight, ooooooo ja, dat is lang geleden :-)

Het enige nadeel hiervan is dat het kan zijn dat je de laatste rij van je listbox niet helemaal kunt zien. Om dit te voorkomen zou je kunnen overwergen om aan het eind een "lege" rij aan iedere listbox toe te voegen. Moet je wel even rekening mee houden dat men die lege rij ook kan selecteren.

jkpieterse,

daar moet ik nog mee aan de slag gaan. Het bestand is nog volop in ontwikkeling ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan