listbox in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edje_007

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
Hallo ,

Ik heb een Excel workbook met twee sheets ( sheet klanten en sheet factuur .
Op sheet klanten staan gegvens in Kolommen a, b c d
Deze gegevens ( adressen) wil ik dan via een listbox ( Userform)kopiëren naar sheet Factuur in Cellen H9,H10....

Hieronder de code van mijn Listbox ( zie bijlage voorbeeld )

Private Sub UserForm_Initialize()

code :

Dim i As Integer
i = 1
With ListBox1
Do Until Sheets("klanten").Cells(i, 1).Value = ""
.AddItem Sheets("klanten").Cells(i, 1).Value
.List(i - 1, 1) = Sheets("klanten").Cells(i, 2).Value
i = i + 1
Loop
End With
End Sub

Als het kan heb ik liever dat de kolomhoofdingen niet zichtbaar zijn in de listbox
Kan mij iemand helpen aub ?

Alvast bedankt

Ed

Bijlagen

Hoi Spiderman ,

Prachtig ! Thanks agian spider ! :thumb:

Zonde dat iemand met dergelijke kwaliteiten werkloos is !

Groetjes

Ed

Hey Spiderman,

Hier heb ik ook wel wat aan gehad. Thanks.

Is het ook mogelijk om in plaats van een listbox het nummer in te typen en dan op doen te drukken ?? Zo ja, heeft iemand de code voor me ???

En ik wil graag het werkblad beveiligen, zodat je de data niet meer ziet. Maar als ik het blad beveilig doet de commandbutton het niet meer. ZIjn er oplossingen hiervoor ??

Thanks !!!!

Laatst bewerkt:
Hoi jobwoudt,

Is het ook mogelijk om in plaats van een listbox het nummer in te typen en dan op doen te drukken ?? Zo ja, heeft iemand de code voor me ???

Ja, dat is mogelijk. Kijk maar naar de code (Is niet al te netjes, maar het werkt)

En ik wil graag het werkblad beveiligen, zodat je de data niet meer ziet. Maar als ik het blad beveilig doet de commandbutton het niet meer. ZIjn er oplossingen hiervoor ??

Als je de code wilt beveiligen, dan heb ik slecht nieuws voor je. Deze is zeer makelijk te omzeilen. Je kunt een wachtwoord op de VBA code zetten, maar die is binnen 2 minuten gekraakt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan