Hoi allemaal,
Ik heb een formulier met (frmSightings) daarop een listbox (lstBehaviour). In deze lijst wordt een waarde geselecteerd die opgeslagen moet worden in de tabel tblSightings.
De waardes van lstBehaviour worden uit tblBehaviour gehaald.
Bij een aantal waarden van lstBehaviour wordt een 2e formulier geopend om aanvullen info op te slaan. Bijv. bij de waarde 'Hunting' wordt het formulier 'Hunting' geopend.
Dit wordt gedaan met behuld van de volgende code:
De tabel tblBehaviour is als volgt opgebouwd:
Kolom: ID - unieke ID van Behaviour
Kolom: OpenForm - Yes/No veld
Kolom: Behaviour - Naam van Behaviour
Als ik in lstBehaviour voor 'Hunting' kies wordt het formulier 'Hunting' geopend, kies ik bijvoorbeeld voor 'Resting' dan niet.
So far so good.
Echter...in de tabel tblSightings wordt alleen 0 of -1 opgeslagen, de waarde uit de Yes/No kolom uit tblBehaviour.
Verander ik de afhankelijke kolom in de eigenschappen van het veld dan krijg ik foutmelding bij het kiezen van een Behaviour waarbij geen formulier moet worden geopend en ook dan wordt alleen 0 of -1 opgeslagen.
Graag zou ik de waardes uit de kolom 'Behaviour' opslaan.
Heb al het een en ander geprobeert (nieuw evenement in bijvoorbeeld 'on exit') maar ik kom er niet uit.
Iemand een idee?
Ik heb een formulier met (frmSightings) daarop een listbox (lstBehaviour). In deze lijst wordt een waarde geselecteerd die opgeslagen moet worden in de tabel tblSightings.
De waardes van lstBehaviour worden uit tblBehaviour gehaald.
Bij een aantal waarden van lstBehaviour wordt een 2e formulier geopend om aanvullen info op te slaan. Bijv. bij de waarde 'Hunting' wordt het formulier 'Hunting' geopend.
Dit wordt gedaan met behuld van de volgende code:
Code:
Public Sub lstBehaviour_AfterUpdate()
If Me.lstBehaviour.Value = True Then
DoCmd.OpenForm Me.lstBehaviour.Column(2), , , , acFormAdd, , Me.SightingID
End If
End Sub
De tabel tblBehaviour is als volgt opgebouwd:
Kolom: ID - unieke ID van Behaviour
Kolom: OpenForm - Yes/No veld
Kolom: Behaviour - Naam van Behaviour
Als ik in lstBehaviour voor 'Hunting' kies wordt het formulier 'Hunting' geopend, kies ik bijvoorbeeld voor 'Resting' dan niet.
So far so good.
Echter...in de tabel tblSightings wordt alleen 0 of -1 opgeslagen, de waarde uit de Yes/No kolom uit tblBehaviour.
Verander ik de afhankelijke kolom in de eigenschappen van het veld dan krijg ik foutmelding bij het kiezen van een Behaviour waarbij geen formulier moet worden geopend en ook dan wordt alleen 0 of -1 opgeslagen.
Graag zou ik de waardes uit de kolom 'Behaviour' opslaan.
Heb al het een en ander geprobeert (nieuw evenement in bijvoorbeeld 'on exit') maar ik kom er niet uit.
Iemand een idee?