listbox op een userform toevoegen (excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerbentje

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2014
Berichten
6
Ik wil op een UserForm graag een listbox maken. Door deze te koppelen met een kolom aan waarden moeten de diversen waarden worden getoond in een aantal textboxen. Een listbox in een excelblad toevoegen spreekt voor zich, maar met de listbox op een UserForm kom ik er niet helemaal uit. Hoe kan ik de link leggen met bijvoorbeeld de reeks A2:A50 op Blad 1 en aangeven dat de geselecteerde waarde ingevuld moet worden in bijvoorbeeld cel A1 op Blad 2?

T.i. Met verticaal zoeken kan dan op basis van de waarde in cel A1 een aantal overige cellen worden gevuld en worden getoond in de daaraan gelinkte textboxen op de UserForm (dat lukt me wel).
 
Bij het Initialize-event van je UF
Code:
Listbox1.List = Sheets("Blad1").range("A2:A50").value
 
Alleen, hoe zorg ik ervoor dat bij de selectie van iets uit de lijst, er in een bepaalde cel er een waarde wordt weggeschreven. Daar zal wel een code bij Private Sub ListBox1_Click() ingevuld moeten worden, maar wat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan