• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Listbox opties optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venema111

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2014
Goedemorgen,

Ik ben een klachtenregistratie aan het opzetten met hieraan vast gekoppeld een analyse blad.

Nu heb ik alles eigenlijk zoals ik het hebben wil op een ding na. Bij het invullen van een klachtenformulier maak ik gebruik van listbox voor een drietal invoer gegevens.
In het analyse blad wil ik graag dat de gekozen opties zich optellen, zodat duidelijk word welke optie het meest voorkomend is etc.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om dit te doen.

Wat moet ik doen? Kan ik misschien waardes toekennen aan de opties uit de listbox of zijn er andere mogelijkheden?
Ik loop hier namelijk nu al een tijdje stuk op.

Ik heb het bestand bijgevoegd, hopelijk kan een van jullie mij helpen.

Met vriendelijke groet,

VenemaBekijk bijlage Klachtenregistratie.xlsx

E4 kan je vervangen door deze
Code:
=SOM(Klacht:Klacht20!B1)

Voor de rest vrees ik dat er toch wat meer info moet komen, hoe vul je dit in?
Ik zie geen listboxen en toch is er daar sprake van in je vraag.

Schrijf eens duidelijk uit wat je precies wil bereiken, punt per punt.

De listboxen zijn inderdaad niet zichtbaar. Maar de cellen B6, B7, C7, D7 en B17 zijn listboxen.

Wat ik graag wil is dat wanneer een formulier word ingevuld en dus de listboxen gebruikt worden, waarbij C7 en D7 optioneel zijn, dit automatisch naar voren komt op het analyse blad.

Hopelijk word het zo iets duidelijker.

Als je een oplossing wil zal je toch iets meer uit je schelp moeten komen.
Jij weet wel wat je wil en wat je waar invult en vandaan haalt, maar daarom weten wij dat nog niet.
Vul eens wat gegevens handmatig in zet er bij waar dat vandaan moet komen en zet er die validaties in zodat we dat ook kunnen meenemen.

Ik heb iets gemaakt naar eigen goeddunken.
Kijk maar eens of je hier iets mee kunt.
Heb de vaildaties in Klacht1 gezet maar nog niet in de andere klachten.

Bijlagen

Cobbe je word hartelijk bedankt! Ik snap wat je gedaan hebt en hier ga ik mezelf verder mee redden!

Met een goed gevoel het weekend in! Thx!

Prettig weekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan