• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Listbox size zoomt mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

SteveH

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Hallo,

Ik heb 2 listboxen in een sheet met daartussen een button om data van 1 listbox (die gevuld wordt op onactivate) te selecteren en te verplaatsen naar de andere listbox. Dit werkt prima.
Als ik echter de pagina uitzoom (zeg 75%) dan schalen de listboxen prima mee maar blijven qua grootte wel even groot (in punten)

Op het moment dat ik dan weer data overbreng naar de andere listbox verandert ook zijn grootte in punten met hetzelfde percentage. Listbox was zeg maar eerst 100 punten hoog en na het toevoegen van data nog maar 75 punten.

Is dit een bug van Excel? Is het op te lossen? of doe ik iets raars?

Steven

Ik merk dat er nog weinig reactie is dus ik heb even een klein test dingetje gemaakt.

De file is op 75% gesaved. Als je de file opent zie je 2 listboxen met een button ertussen. De listboxen hebben 2 kolommen. Als je een keer op blad 2 of 3 klikt en weer terug gaat wordt de listbox1 gevuld maar je ziet ook gelijk dat de grootte wordt aangepast. Als je vervolgens met de button de informatie overzet wordt ook de 2e listbox kleiner.

Als je de file zou openen en gelijk de zoomfactor op 100% zet dan blijft alles het goed doen.

Ben benieuwd of iemand een idee of suggestie heeft.

Alvast bedankt,

Steven

Bijlagen

Kennelijk is het toch een lastig probleem, dus hiermee hoop ik hem nog een keer onder de aandacht te brengen.

Steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan