• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Listbox verversen en waardes aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0219

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2017
Goedemiddag allen,

Ik ben bezig met een userform aan te maken voor het toevoegen, bewerken en verwijderen van opdrachtgevers. Nu ben ik al een heel eind op weg, ik loop tegen een paar enkele dingen aan waar ik niet alleen uitkom vandaar me vraag om hulp.
Het toevoegen en verwijderen van de opdrachtgevers en gegevens daarvan dat lukt, deze worden weggeschreven op tabblad "Keuzelijst invoer offertes" in een tabel. Deze tabel laat ik door het userform laden in me listbox. Alleen na het toevoegen van een nieuwe opdrachtgever zou ik graag willen dat deze bijgewerkt wordt in me listbox. Als ik het userform sluit en weer open, dan staat deze erbij.. Alleen ik wil het userform niet sluiten ( indien mogelijk ). Dit is tevens met het verwijderen van de gehele regel. Deze blijft staan in me listbox totdat deze opnieuw geopend wordt. Graag wil ik hier vanaf.

Verder zou ik graag willen, als ik in me listbox klik, worden de gegevens aangegeven in me tekstboxen. Indien de gegevens moeten worden gewijzigd van een werkgever, dat ik deze ook zo kan veranderen in de tekstboxen en deze regel waarin de gegevens staan in me tabel, automatisch worden aangepast. Als dit teminste mogelijk is.

Hierbij het voorbeeldbestand Bekijk bijlage TESTbestand.xlsb

Alvast bedankt voor alle reacties

Laatst bewerkt:
Net boven 'end sub' van de commandbutten 'toevoegen' om de list te verversen.
Code:
LBOXOPDR.List = Sheets("Keuzelijst invoer offertes").ListObjects(1).DataBodyRange.Value

En onderstaande om te wijzigen.
Code:
Private Sub cmdBWRKNopdrgvr_Click()
Sheets(1).ListObjects(1).DataBodyRange(LBOXOPDR.ListIndex + 1, 1).Resize(, 3) = Array(cboBDNMopdrgvr, cboCPNMaanvrgr, cboEMAILaanvrgr)
End Sub

Hartelijk bedankt weer voor de hulp, het werkt precies zoals ik in gedachten had!!! kunnen we weer verder gaan breien aan het project !!:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan