• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

listbox: voorwaarden uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vermijd het gebruik van meer dan 1 userform.
Vermijd het gebruik van Select.
Zet een textbox in het userform dat pas zichtbaar wordt als er een geldige waarde is geselecteerd in listbox3.

Code:
Private Sub ListBox3_Change()
     Textbox1.visible=listbox3.listindex>-1
     Textbox1.Text=listbox3.value
End Sub

snb,

als ik op de userform1 een textbox invoeg, en gebruik uw code, dan komt de geselecteerde naam uit de listbox in de textbox te staan...

eigenlijk zou ik het volgende willen: bij aanklikken van listboxitem het item selecteren in het bestand zelf, dus in de tabel... in de textbox wil ik dan een nr invoeren en via een commandbutton deze invoeren op x aantal kolommen rechts van de geselecteerde cel in de tabel...

mss beginnen met de selectie van de benodigde cel in de a kolom :)

spiesse

nog simpeler dus:

Private Sub ListBox3_Change()
Textbox1.visible=listbox3.listindex>-1
End Sub

als dan het nummer is ingevoerd in textbox1:
Code:
Private Sub TextBox1_Change()
     knop_vervolg.visible=TextBox1.Text<>""
End Sub

wordt de opdrachtknop 'knop_vervolg' zichtbaar.

als je die aanklikt schrijft die het nummer weg naar de cel in het werkblad, in kolom 'F' (6)

Code:
Private Sub knop_vervolg_click()
   sheets(1).cells(Listbox1.listindex+1,6)=textbox1.Text
end sub

ik heb op userform dus extra textbox en extra commandbutton geplaats, met uw codes eronder, maar die zijn vanmeetafaan zichtbaaR... wat doe ik verkeerd?

Je hebt blijkbaar de eigenschap visible in de ontwerpfase niet ingesteld op false.

hey guys,

goeiemorgen...

ik heb de codes nog es bekeken en bekeken :)

ik mankeer nog ergens iets om de desbetreffende geselecteerde cel in mijn listbox op mijn userform te selecteren in mijn werkblad zelf, dus in kolom a...

of ik doe iets verkeerd met de codes die ik heb van jou snb...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan