• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Listbox zoeken met 1 textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je ooit van listbox1.listcount = 6 gehoord ?

Verwijderen van items uit een listbox lijkt mij niet slim (to put it mildly).

Hallo SNB,

Bedankt voor je reactie. Als er een betere manier is hou ik me zeker aanbevolen.

Even kort, de opzet is dat er 6 kolommen met postcodes zijn met nog wat extra kolommen met plaatsen/landen in sheet1. Deze wil ik laten weergeven in een listbox en met een click functie de resterende informatie uit een ander tabblad, (en niet geladen in de listbox), weergeven in andere textboxen (dit laatste gedeelte heb ik werkend).

Het struikelblok dus om alle 6 de kolommen met postcodes (en het liefst ook de andere kolommen in sheet1 te doorzoeken met 1 textbox), hetgeen dus werkt met de codes van VenA & HSV.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel maar zou echt geen ander alternatief weten.

Wijzig de struktuur: zet alle postcodes in 1 kolom.
Los met VBA niet op wat aan de struktuur ontbreekt.

Ben net weer aan het stoeien geweest ermee maar bij 100 regels invoer gaat het inderdaad helemaal mis. Word verder knutselen, ik ga met jou idee aan de gang, kijken of ik dat werkend krijg.

Bedankt voor de feedback.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan