• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Listform met meerdere opties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ndam90

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2014
Dag iedereen,

Ik wil graag een listform/keuzelijst maken met meerdere opties om zo op een apart tabblad te kunnen filteren in een draaitabel welke in een ander tabblad staat.
Het probleem is echter dat de mogelijke tutorials aangeven dat er ergens moet staan dat ik meerdere opties moet kunnen maken, maar ik kan dit niet/zie het niet.

Ik gebruik Excel 2007.

In de bijlage duidelijke uitleg en voorbeelden.

Kan iemand mij helpen?

Bijlagen

Wow, de oplossing sluit perfect aan! Enorm bedankt!

Ik ga er even mee stoeien, want moet het uiteraard net wat anders toepassen op m'n eigen bestand. Maar kom ik wel uit denk ik!

Ik ben er net mee bezig geweest en begin het aardig te snappen.

Enkel zit ik nog met het probleem dat als je een waarde naar rechts zet deze nog links blijft staan. Je kan dus een waarde twee keer rechts zetten. Probeer maar eens in je voorbeeldbestand een of meerdere waarden meerdere malen naar rechts te zetten.

Edit:

Is het ook mogelijk deze code erbij te verwerken:
Code:
Sub Filteren()
    With ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel4").PivotFields( _
        "Klantenteam Code")
        .PivotItems("011").Visible = False
        '......etc
    End With
End Sub
Dat alle velden die niet zijn geselecteerd op false worden gezet. Ben niet echt bekend met vba waar je in je voorbeeld een 'i' voor gebruikt.

Laatst bewerkt:
De i wordt vaak als teller gebruikt hoe vaak een stukje code dat daar op volgt moet worden uitgevoerd.

Vaak staat er ergens in de VBA code bv
Dim i as Integer ' geeft dus een getalswaarde aan i

Dan later de constructie bv
For i = 1 to 10 'of als er variabelen zijn opgegeven bv for I = x to y (waar x de ene keer bv 73 is en de andere keer 89, zo ook voor y.

Dan een stukje code die uitgevoerd moet worden
waarna uiteindelijk een keer
Next i volgt.
De code wordt dan net zo vaak uitgevoerd als dat de teller in dit geval dus " i " loopt.
Men kan uiteraard elke naam aan een teller geven, maar door de meesten wordt i gebruikt.
Ik kan geen privebericht sturen omdat ik blijkbaar geen verenigingslid ben, hoewel ik mij na de helaas opgeheven site worksheet.nl hier geregistreerd heb.
Groetjes, Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan