Listing mapgroottes voor Outlook Postvak en sub-mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janusbl

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Mijn Outlook (werk) heeft, behalve de standaard Inbox, vele tientallen mappen en sub-mappen. Dit heb ik gedaan om alles nog enigszins overzichtelijk te houden.
Daarnaast heb ik enkele archieven.
Tot zover geen probleem.
Standaard heeft systeembeheer de grootte van onze mailboxen gelimiteerd op 250MB. Regelmatig archiveren dus.
Door de vele aangemaakte (en noodzakelijke) mappen in mijn mailbox, is het lastig te controleren hoeveel MB's elke map in beslag neemt.
Je kunt natuurlijk via de eigenschappen van elke map de mapgrootte bekijken, maar door de hoeveelheid mappen neemt dat dan ook weer veel tijd in beslag.
Is er een add-on, plug-in, of macro voor Outlook die netjes een uitdraai kan maken van alle mappen, sub-mappen met hun respectievelijke aantallen MB's?

m.vr.gr.,
Jans

Als je met de rechtermuistoets klikt op Postvak IN en dan kiest voor eigenschappen-mapgrootte zie je in 1 keer een overzicht van het totaal en alle submappen.

Voor een echte oplossing het gesprek aan gaan met beheer/management. Of de e-mails zijn van bedrijfsbelang en dan moet het bedrijf er in faciliteren (en beheer heeft dat maar uit te voeren) of de e-mails zijn niet van belang en dan kunnen ze weg.

Bedankt RogerS,
Wat je zegt over rechtsklikken enz. is bekend. Je krijgt dan echter een lange lijst waar je doorheen moet scrollen. De titels Submap | Grootte | Totale grootte zijn niet aanklikbaar, dus je kunt bijv. niet van klein naar groot sorteren. Je kunt ook niet alles selecteren om het bijv. in Excel te plakken. Kortom zeer onhandig.

Je tweede opmerking gaat niet op. Bij een bedrijfje met weinig werknemers is af en toe nog wel eens zoiets te regelen. Bij een bedrijf met 1000+ werknemers krijg je dat niet spits. Overigens, als je zoiets bespreekbaar wilt maken, zul je het onderbouwd moeten aantonen. Dat krijg je niet voor elkaar met een paar screenshotjes. Dan is een "tooltje", zoals bedoeld in mijn vraag, handig.

Laatst bewerkt:
Janusbl. Je vergist je. Ik werk met hele kleine en hele grote bedrijven in zowel uitvoerende als adviserende IT rollen. De discussies zijn me dus wel bekend. Moet wel heel raar lopen als ik het niet voor elkaar krijg. Kwestie van de juiste discussie op de juiste plek voeren.

In praktisch opzicht heb ik niet echt een oplossing voor je. Misschien dat er nog iets met VBA valt te knutselen wat deze informatie voor je kan verzamelen.

Toch bedankt RogerS,
Ik had natuurlijk niet moeten generaliseren. Andersom geldt het natuurlijk ook: als het bij sommige bedrijven wel lukt, wil dat niet zeggen dat het in mijn geval ook goed zou moeten gaan.
Anyway, mijn vraag was niet hoe ik het best mijn werkgever kan overtuigen, maar of iemand een tooltje of iets dergelijks heeft, of kent, waar ik de gegevens mee op papier kan krijgen op een wijze dat ik er vervolgens ook nog iets mee kan.

Misschien heeft iemand nog een idee of tip.

Bedankt RogerS,

Ik heb de code even vlug in Excel gezet. Het totaal in de msgbox werkt. Moet nu nog de uitvoer van de individuele mappen naar een werkblad zien te krijgen.

Ik heb de code gisteren gezien en volgens mij berekent hij het totaal aan de hand van de optelsom van alle mappen. De tussenresultaten per map zijn dus al beschikbaar in de code. Kwestie van deze wegschrijven naar een werkblad

Hoewel ik nog niet de tijd heb gevonden om alles werkend te krijgen, sluit ik deze topic toch maar af.
Bedankt in elk geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan