Listview problemen met events

Status
Niet open voor verdere reacties.

dadio25

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Hallo,

Ik heb een probleem met het gebruik van mijn Listview. En dan voornamelijk betreffende events. Ik heb een multicolumn listview in gesteld op lvwreport.

Nu wil ik dat als ik op een itemclick dat ik de itemnaam krijg zodat ik deze later in het programma kan gebruiken. Dit zou het liefst automatisch gebeuren. en ik heb beetje gekeken naar de events en mij leek het itemclick event wel geschikt voor alleen krijg deze niet aan de praat. De syntax is goed en het enige wat ik laat doen is een msgbox laten verschijnen, maar als ik F8 probeer en dan zeg uitvoeren tot aan het verschijnen van die msgbox dan merk ik dat het event niet gebeurd ook al click ik op een item.

Daarnaast wil ik graag dat als ik op een item click bovenstaande niet gebeurd, maar dat ik dan via een knop het item kan verwijderen of er wat anders mee doen.

Is dit apart te doen en welk event zou er het beste voor zijn??

groeten dadio25

Ik ben op zoek naar een manier om misschien het itemclick event te gebruiken. Maar deze wil niet werken. Ik kan klikken op een listitem wat ik wil maar het event wil niet gaan werken.

Ik probeer het op deze simpele manier. Als er een item geselecteerd wordt moet er een msgbox op het scherm verschijnen.

Code:
Private Sub ListView_ItemClick(Item As ListItem)

MsgBox Itemview.SelectedItem.Text, vbOKOnly

End Sub

waarschijnlijk

Code:
Private Sub ListView_ItemClick(Item As ListItem)
    MsgBox Listview.list(listview.listindex)
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan