ListView selectie als Textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpElec

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Beste allemaal,

Vrij simpele vraag, maar ik kom er niet achter: Ik heb een Listview die tijdens runtime wordt gevuld en ik wil de tekst die in de listview staat kunnen selecteren en kopieeren alsof het in een Textbox staat. Op internet vind ik allerlei oplossingen om tekst uit een listview te halen met ListView.SelectedItems.SubItems.Text, kan dit niet makkelijker?

Bedankt!

Waarom zou je verwachtten dat het makkelijker is? Als je slechts selectie van 1 item toestaat wordt bovenstaande trouwens ook iets eenvoudiger. Een andere tactiek is een variabele aanpassen bij je selected_item event van de listview en vervolgens deze variabele aanspreken.

Overigens kun je gewoon traditioneel kopiëren uit een listview met ctrl-C. Dus mogelijk praten we over verschillende toepassingen?

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik wil gewoon met ctrl-A en ctrl-C alle tekst uit de Listview kopiëren. Maar dat lukt niet, je selecteert een item of verschillende items, je kunt geen selectie maken als in een Textbox. Is hier misschien een property voor bij de Listview of is het alleen mogelijk door de .Text property van de geselecteerde items en subitems te gebruiken?
Bekijk bijlage 210499

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan