LiteOn brandt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witchy

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Mijn Cd writer, LiteOn LTR 52327S, wil geen foto's meer branden. Hij geeft in Nero de foutmelding dat fixation niet mogelijk was. Branden in Windows geeft een systeemfout. Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd maar geen verbetering helaas. Kan wel CD's lezen. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

zou je misschien een gedetaileerde beschrijving kunnen geven van de fouten die krijgt zowel als in Nero als in Windows.

Nero melding

Ik heb de volgende melding uit het log van Nero gehaald. Als je het hele log wilt zien kan dat ook natuurlijk maar ik dacht dat het misschien te lang was?
Er staat:

13:19:40 #22 MMC -1176 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 994
Session fixation error

13:19:40 #23 TRANSFER -19 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 994
Could not perform Fixation

13:19:40 #24 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1655
Burn process failed at 40x (6.000 kB/sec)

13:19:40 #25 Text 0 File Scsicmd.cpp, Line 406
SCSI not using temporary buffers
20 out of 20 temporary buffers allocated

Als ik wil branden in Windows XP krijg ik gewoon een scherm met de mededeling dat het niet gelukt is en dat de CD mogelijk beschadigd is. Er staat niet waarom het niet is gelukt en ik weet niet of ik dat ergens kan vinden.

Ik heb gekeken en mijn primary en secondary IDE channel (volgens punt 4) staan op DMA dus dat is het niet. Punt 5 geldt niet wat de CD was schoon en ik heb hem op een andere computer wel kunnen branden.
Verder kan ik niets vinden op die pagina wat van toepassing kan zijn.
Ik heb geprobeerd te branden op 8 x maar dat ging ook niet. Als speler functioneert de LiteOn nog prima trouwens. Dus dan zou je toch denken dat het apparaat zelf niet kapot is?
Zou ik hem kunnen uninstallen en dan opnieuw installeren?

Geplaatst door Witchy
Ik heb gekeken en mijn primary en secondary IDE channel (volgens punt 4) staan op DMA dus dat is het niet. Punt 5 geldt niet wat de CD was schoon en ik heb hem op een andere computer wel kunnen branden.
Verder kan ik niets vinden op die pagina wat van toepassing kan zijn.
Ik heb geprobeerd te branden op 8 x maar dat ging ook niet. Als speler functioneert de LiteOn nog prima trouwens. Dus dan zou je toch denken dat het apparaat zelf niet kapot is?
Zou ik hem kunnen uninstallen en dan opnieuw installeren?
Je zal kunnen proberen:
- Je LiteOn opnieuw te flashen met zijn firmware.
- Of hem aansluiten om een andere computer en zien of het probleem dan verholpen is (oftewel: dat het aan je PC ligt).

En als je voor een nieuwe brander zal moeten gaan, dat kost haast niets (gem. 14 euro): http://www.tweakers.net/pricewatch/12622

sterkte.

Aansluiten op een andere computer zal niet zo gauw gaan want ik weet niet hoe dat moet.
Ik heb boven een oudere computer met een oudere LiteOn dus hoe moet ik dat dan doen, die zit ingebouwd. En die hier beneden zit ook ingebouwd.
Een nieuwe kopen kan ook, kost inderdaad weinig. Maar hoe bouw ik dat ding dan in? Ik ben geen handige computer wizzkid hoor, meer een onhandige vrouw op leeftijd.... :confused:

Maar in ieder geval heel hartelijk bedankt voor je adviezen. Ik ga in ieder geval nog eens even die firmware opnieuw installeren.

Hier leg ik uit hoe je je cd-brander moet vervangen (mocht het van toepassing zijn):

- Schroef je kast open, en schroef de brander los (indien is vast geschroefd zit, hij kan ook vast geklikt zijn)
- Voordat je de stekkertjes unplugged kijk goed waar ze insteken, koppel ze nu los.
- Als je achter op je oude brander kijkt zie je ergens pinnetjes waar een plasticje over 2 pinnetjes zit. Pak nu je nieuwe brander en plaats het plasticje van je nieuwe brander over dezelfde 2 pinnetjes. Zodat ze indentiek aan elkaar zijn.
- Stop nu de nieuwe brander in je kast, en stop de plugjes in de bijbehoordende gaten. Namelijk:
* voeding (het plugje met kabeltjes met de kleuren: geel,rood,zwart etc.)
* ide-kabel (platte grize kabel, of als ie niet grijs is is iig de stekker lang en plat)
* geluidskabeltje (de kleinste van de 3, maar niet altijd aanwezig en mag net zo goed losgekoppeld zijn)

mochten er nog vragen zijn hoor ik ze wel.
mvg,
mike.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan