live box geeft ook router aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjoerd1981
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

Hallo

Had ff een vraagje .
Heb wanadoo dat nu orange is mijn ip is normaal 85.145.47.???
Als ik verbinding met internet heb een ik kijk wat me status van me verbinding is krijg ik te zien dat het net lijkt dat ik achter een route zit...is dat normaal tegen woordig of zie ik wat over het hoofd..zie bijlage

hoop dat iemand me kan helpen dacht gooi er ff een andere netwerkkaartje in meschien dat die dan niet aangeef dat, ik zogenaamd achter een route zit maar hij geeft het zelfde aan.

Alvast bedankt:thumb:

gr sjoerd

Bijlagen

• ip.JPG
    ip.JPG
    23,1 KB · Weergaven: 34
Zitten er meerdere LAN aansluitingen op die Livebox ?
Want dan zou het dus een router kunnen zijn, en dan zou het dus kloppen dat je interne IP anders is dan je externe IP.

Dit krijg ik te zien heb ipconfig gedaan en daarna ook ff ipconfig/all
Heb er maar 1 pc achter zitten

gr sjoerd

Bijlagen

• ipall.JPG
    ipall.JPG
    73,1 KB · Weergaven: 33
De livebox is standaard een router.
Ik heb zelf ook zo'n ding. en ik gebruik em ook al router.

Als hier en daar zoek op internet (b.v. bij Orange) schijnt de Livebox over een routerfunctie te beschikken, dus dan zijn de waarden die je ziet heel normaal.

En kan ik die niet uitschakelen dan want voor dat het is overgegaan naar orange had ik daar geen last van

gr sjoerd

Dat ip adres wat je opgeeft middels het plaatje is het juiste ipadres wat door de interne router van de livebox wordt afgegeven.
De livebox heeft 4 mogelijkheden tot aanlsuiten voor een netwerk.
Nl.: 2x utp 1x usb en met een pcmciakaartje zelfs draadloos.
Dus dat wat jij ziet is op zich niets vreemds

Dat ip adres wat je opgeeft middels het plaatje is het juiste ipadres wat door de interne router van de livebox wordt afgegeven.
De livebox heeft 4 mogelijkheden tot aanlsuiten voor een netwerk.
Nl.: 2x utp 1x usb en met een pcmciakaartje zelfs draadloos.
Dus dat wat jij ziet is op zich niets vreemds

Dat hangt er vanaf of je een draadloze livebox hebt.
Voor de draadloze betaal je €1 per maand meer. En dat dien je aan te geven bij de aanvraag of je een draadloze wil.

Dat hangt er vanaf of je een draadloze livebox hebt.
Voor de draadloze betaal je €1 per maand meer. En dat dien je aan te geven bij de aanvraag of je een draadloze wil.

Klopt niet helemaal, bij de aanvraag voor een draadloze zit dat wanadoo/orange pcmciakaartje erbij. Echter degene die dit niet erbij hebben is het ook nog mogelijk om met een losse pcmcia kaartje(werken niet allemaal) toch nog draadloos te kunnen netwerken met de livebox. Is onlangs nog bewezen op een onafhankelijk livebox forum.

ik heb ook een pcmciakaartje er in gegooid voor m'n laptop en dat werkt inderdaad

Heb niks extra,s maar heb er ooit eens een route achter gehad dus dacht ...dat het daardoor kwam dus als ik het begrijp ligt het gewoon aan de modem die ik heb gekregen ,,,en die geeft gewoon dat ip nr aan of het net lijkt dat ik er een route achter heb zitten.
niet dat het zo erg is maar vind het gewoon makkelijker om me ip zo te zien inplaats van op de site van wandaoo/orange te moeten gaan weet wel dat er ook site, zijn waar je je ip nr kan zien...maar dacht als ik er ff een ander kaartje instak dat die hem dan wel zou resetten maar dat is dus ook niet zo...:o

Maar het gaat toch om je ip als je aan het surfen bent?
Wat krijg je bij www.watismijnip.nl ?

Volgens de logboeken zit je nu bij chello, met een 212.83.x.x adres.....

Dan krijg ik me eigen ip wel te zien dus 85.145.47.???

gr sjoerd

PRecies. Dsu niets aan de hand, als ik naar je vraagstelling in de eerste post kijk.
Dat 192.x.x.x nummer is je interne ip, achter de router.
Je 85.x.x.x nummer is van je provider.

Ja denk het wel.....maar het ging mij er eigelijk om heb geen route , dus als ik het begrijp zit in mijn modem een ingebouwede router ????????

gr sjoerd

Ja, de wanadoo livebox is een modem / router op zich.

Allemaal bedankt voor het antwoorden .:thumb:
begrijp het nu:eek:

gr sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan