Live Essentials actief maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik had een virus. Dat deed net of mijn virusscanner een infectie had gevonden en ik '' moest'' een platinum update kopen voor 100 euro. Niet gedaan wel naar de pc winkel en voor 45 euro is het hersteld, zaten 8 virussen op.
Hij is sneller ook nu.

Alleen de reparateur heeft verschillende scanners laten draaien op de harde schijf die uit de pc gehaald is. Nu heb ik windows security essentials (gratis) maar die is niet meer actief en lukt zo ook niet om hem te activeren.
Als ik deze aanklik komt ie niet meer tevoorschijn.
Via config krijg ik de melding '' kan niet worden gestart''
en foutoplossing geeft dit programma niet weer.

Wat nu? Ondertussen loopt een back up naar externe harde schijf. Kan het daar aanliggen? Die doet er wel heel erg lang over nu...

Hoi,

Misschien de-installeren en dan opnieuw installeren en back-uppen gaat vaak langzaam ligt er ook een beetje oe groot het is

ik zou het gewoon de-installeren en de gratis versie van avast!7 antivirus installeren want avast mijn advies voor jou, is zeer erg sterk in virusdefinitie en zeer licht in footprint wil zeggen dat het bijna geen geheugen en je pc helemaal niet vertraag terwijl er zoals zeer bekende antivirusprogramma's het wel doen .... microsoft security essentials is redelijk, avast is de best!

Ik zie nu dat het virus Word bestanden beschadigd heeft, krijg meldingen van sjablonen en kan niet opslaan etc etc.

Bovendien kan ik de microsoft sercurity essential niet openen en niet verwijderen.

Hoe doe ik dit? Vind het trouwens wel heel erg slecht dat ik 45 euro betaal en het enige wat ze gedaan hebben is er een paar virusscanners opdraaien, het virus sjabloon zat er nog, degene die eropzat is onwerkbaar en het geheel is nu onbeschermd.
Tel daarbij op alle beschadigingen. Pfff:o

start je pc op in veilige modus met netwerkverbindingen, als je in windows zit ga dan naar configuratie scherm en verwijder je microsoft security essentials in de hoofding "programma's verwijderen" (windows 7)
nadien ruim je de achtergebleven bestanden en restjes met CCleaner indien je die hebt natuurlijk hebt want er zal waarschijnlijk nog een hoofdmap in je program files staan en verwijder die ook handmatig.....
nadien als je alles verwijderd hebt start je pc weer gewoon op en installeer je avast!7 erop de gratis versie
om in veilige modus te komen moet je tijdens het opstarten een paar keer op de tab F8 klikken......

Laatst bewerkt:
Spocky, Avast is hier een doffe ellende, moet steeds opnieuw registreren, krijg steeds meldingen dat de pc niet beschermd is en moet dan betalen...
Wat een ellendig gebeuren.
Die gooi ik er ook maar snel af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan