Live Messenger geblokkeerd door ZA

Status
Niet open voor verdere reacties.

POSSUM

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Beste mensen

Ik (eigenlijk mij dochter) heb een probleem met MSN....het komt niet door Zone Alarm. Ik probeer het zonder ZA en het werkt....hoe krij ik ZA zover dat MSN het wel doet?

Mark

bij geavanceerd in zonelarm kan je de regel weizigen dat msn door gelaten mag worden.
waarschijnelijk staat nu dat msn geen toegang mag heben waardoor die niet werkt.

Bij ZA staat alles voor Messenger goed ingesteld...

bij Program control/Programs/Messenger staat alles op OK !!! Of moet ik nog iets anders instellen?

Ik herrinner me nu ineens det ik een aantal weken geleden problemen heb gehad met ZA. (737) toen heb ik het gedeinstlleerd en een "oudere " versie (722) in gebruik genomen......zal dat het probleem zijn?

Mark

firwall probleem

k heeb pas me laptop laten vallen toen kon ik nog gewoon op internet maar niet op me msn en hotmail...

nu heb ik me laptop op nieuw laten instaleren nu kan ik wel op me hotmail maar niet op me msn en dat heeft te maken met me proxy en of firwall en de fout code is 800072efd

kan je mij vertellen wat ik er aan ken doen???

AUB wat meer informatie:

- Heb je een proxy?
- Heb je MSN toegestaan in je firewall?
- Welke firewall heb je?

euhh k heb er echt geen vertand van! mar windows firewall...en k zou niet weten wat proxy in houd het staat bij me msn als ik me aanmeld

ik las iets verder op ook iets over messenger geblockt door firewall daar staat prescies het zelfde waar ik ook last van heb de zelfde fout code enzo als ik me aan meld maar verder staat er niet wat je er mee moet doen...

Kijk eens bij Start --> Configuratiescherm --> Windows Firewall en in het nieuwe venster ga je naar het tabblad Uitzonderingen ( bovenaan het venster ). Zorg dat er voor Windows Live Messenger of MSN Messenger ( welke je gebruikt ) wel een vinkje staat.
Bevestig dit met OK.

ik ben naar configuratiescherm gegaan daarna na firewall en dan na uitzonderingen maar daar staat geen msn messenger bij

Deinstalleer MSN Messenger eens en installeer hem daarna weer.
Contactpersonen blijvenn gewoon stan omdat die worden opgeslagen op de server van MSN zelf.

Als je dan wil aanmelden, krijg je een vraag of je het programma wil blijven blokkeren of blokkering opheffen. Kies hier voor blokkering opheffen, geeft het programma dus toegang tot het internet.

en hoe ga ik dat doen dan??? wil je miss ff wat makkelijker uitleggen??

Deinstalleren kan via Configuratiescherm --> Softwware --> MSN Messenger / Windows Live Messenger opzoeken en kliken op Verwijderen.
Volg verder de deinstallatie wizard.

Installeren: je kan Windows Live Messenger hier downloaden. Dubbelklik na het downloaden op Install_Messenger.exe en volg verder de installatie.

jup ken me weer aanmelden!!! vraag me niet hoek het gedaan heb ma tis gelukt hahaha met jou hulp:thumb: toppie

Live Messenger vanachter firewall

Wat ik graag wil weten is of er een mogelijkheid bekend is om toch MSN te kunnen gebruiken als de systeembeheerder dit geblokkeerd heeft, ook triallian, webmessenger en e-messenger werken niet.

Het enige wat ik kan bedenken is een Remote Desktop sessie naar mijn eigen PC thuis en dan daar Live Messenger opstarten......

Wellicht heeft iemand nog een idee, bijv. een ander programma of via een poort die wél openstaat of via een bepaalde website???

BVD

Pidgin

OK, gelijk maar even geprobeerd. Eventueel is het wellicht altijd nog wel een leuk programma.
Nu heb ik 2.0.0beta7 gedownload en geïnstalleerd, heb bij Bijnaam én lokale alias mijn MSN-adres ingevuld (klopt dat?) en uiteraard mijn wachtwoord maar ik krijg niet eens mijn contactenlijst te zien.
Ook als ik inbel via ISDN krijg ik geen contact met Pidgin terwijl Live Messenger het dan wel doet.

Bij geavanceerd zie ik instellingen voor de server (messenger.hotmail.com) en poort 1863.
Waarschijnlijk houdt de firewall waar ik achter zit verbindingen met die server en/of die poort tegen, de oplossing zal dus gevonden moeten worden in het omzeilen van het adres en/of de poort, maar ik heb geen idee hoe en wat ik dan in die plaats kan invullen.
Ik heb ook geprobeerd te pingen naar messenger.hotmail.com, van de DNS krijg ik dan het IP-nummer 207.46.96.153 maar wel een time-out (niet bereikbaar dus).
Ook als ik het IP-nummer invul in Pidgin krijg ik mijn contactenlijst niet te zien.

Bij Voorkeuren, Netwerk zie ook allerlei interessante instelmogelijkheden....
Wellicht kan iemand me enige tips geven wat ik allemaal zou kunnen proberen en vooral hoe.

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan