Pidgin
OK, gelijk maar even geprobeerd. Eventueel is het wellicht altijd nog wel een leuk programma.
Nu heb ik 2.0.0beta7 gedownload en geïnstalleerd, heb bij Bijnaam én lokale alias mijn MSN-adres ingevuld (klopt dat?) en uiteraard mijn wachtwoord maar ik krijg niet eens mijn contactenlijst te zien.
Ook als ik inbel via ISDN krijg ik geen contact met Pidgin terwijl Live Messenger het dan wel doet.
Bij geavanceerd zie ik instellingen voor de server (messenger.hotmail.com) en poort 1863.
Waarschijnlijk houdt de firewall waar ik achter zit verbindingen met die server en/of die poort tegen, de oplossing zal dus gevonden moeten worden in het omzeilen van het adres en/of de poort, maar ik heb geen idee hoe en wat ik dan in die plaats kan invullen.
Ik heb ook geprobeerd te pingen naar messenger.hotmail.com, van de DNS krijg ik dan het IP-nummer 207.46.96.153 maar wel een time-out (niet bereikbaar dus).
Ook als ik het IP-nummer invul in Pidgin krijg ik mijn contactenlijst niet te zien.
Bij Voorkeuren, Netwerk zie ook allerlei interessante instelmogelijkheden....
Wellicht kan iemand me enige tips geven wat ik allemaal zou kunnen proberen en vooral hoe.
Alvast bedankt.