Live messenger transfers zijn ontzettend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charlotte_h

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Berichten
53
Live messenger transfers zijn ontzettend traag door router?

Gemiddelde verzendtijd voor een liedje: een uur (voorheen: minder dan 10 minuten). Bijvoorbeeld.

Alleen MSN lijkt ontzettend traag geworden. Alhoewel er wel een downloadisite (naam kwijt) ook ontzettend traag lijkt te zijn geworden.


Ik zit achter een Sitecom wireless router. Is er iets wat ik kan doen om dit te veranderen? Voor ik achter een router zat, deden de transfers het perfect. Ik draai Windows Xp en onze provider is Cadema.
 
Laatst bewerkt:
vind je het gek met wat er nu aan de hand is met msn met die trojans en virusjes.
woord het netwerk van msn niet better van en is een zware belasting.
ook moet je even kijken of de poorten wel open zijn van de router vaak is dat ook een,
probleem met de download snelheid.
 
Zover was ik wel, bedankt, maar nu zou ik ook nog graag willen weten welke poorten ik dan moet controleren en moet openstellen.

Ik ga dit probleem niet wijten aan de MSN server, dat is nergens op gebaseerd omdat ik nog nooit in mijn leven zo'n trage transfers heb gehad, zelfs toen we trager internet hadden niet. Bovendien deed hij het gelijk na het installeren van die router slecht, daarvoor deed hij het perfect. En MSN heeft echt wel zwaardere periodes van trojans gehad dan wat we nu hebben.
 
zo als ik al had gezegt moet je dus kijken of je firewall of router de poort van open is.
hier is msn ook traag en op andere momenten niet.
probeer eens de connectie test vind je via help in het messenger

de msn poorten zijn

80 ,83, 443, 1080 ,3128 ,8000 ,8080 ,8088 en ,11523
 
Laatst bewerkt:
Erm. Welke poorten hebben betrekking op transfers? Bedankt.. (want om nou poort 80 bijv. wagenwijd open te zetten, nouja, voel d'r niet zo heel veel voor.. Alleen de hoognodige als het even kan..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan