• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Live search in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickT22

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Kan je in Excel een live search maken, zoals deze in Google werkt?

Ik heb een lijst met ca. 10.000 producten waaruit iemand kan kiezen. Dit doe ik bij voorkeur door de persoon een deel van de productnaam in te laten voeren waarna Excel (live) een lijst toont met producten die aan die deelomschrijving voldoen. Kan dit?

Ja dat kan
Er zijn diverse manieren om te zoeken in excel.
Met lijst bedoel je waarschijnlijk iets in die richting
Hierbij een vbtje waarbij gezocht wordt in kolom A (productnummer)
De gevonden resulaten worden weergegeven in de listbox
Om te testen klik op open formulier en vul in het zoekveldje vb 10 in of 105

Bijlagen

Jaaaa, dit lijkt een mooie oplossing. Ik snap alleen niet helemaal hoe je dit hebt gemaakt. Kan je een korte uitleg geven? :thumb:

Hmm,zal niet echt lukken, dit is een stuk VBA code, je kan natuurlijk altijd de code bekijken in de VBA editor (ALT + F11)
Code in de module en de Userform.
een korte uitleg geven?
Als je een representatief vb bestandje post (zonder gevoelige info) kan ik alles wel aanpassen naar uw bestand.
Je mag me ook een mailtje sturen door hier op mijn naam (gast0660) te klikken, met de nodige uitleg dan kijk wel eens wat ik voor u kan betekenen.

Ik heb een voorbeeld bestandje gemaakt met willekeurige artikelen.

In dit scenario:
- De persoon gebruikt de lijst om een prijs samen te stellen.
- De persoon kent vrijwel alle artikelcodes of bestelnummers uit zijn hoofd en vult deze in kolom D in, en daarna het aantal in kolom B.
- Het tabblad "data" is voor de medewerker normaal niet zichtbaar omdat deze gevoelige info bevat.
- Nu wil de medewerker een artikel toevoegen maar kent het artikelcode of bestelnummer niet uit zijn hoofd.
- Het artikelcode of bestelnummer wil de persoon nu opzoeken door een deel van de omschrijving in een "'zoekveld" in te voeren.
- Waarbij het "zoekveld" controleert of de deeltekst overeenkomt met de omschrijving in kolom D van het tabblad date (en bij voorkeur ook in kolom E).

Bij voorbaat dank!:thumb:

Bijlagen

Hoi,
De wachtende voor u is klaar, ik begin morgen met uw vbtje

Hoi,
Je hebt eventjes moeten wachten (ik was je niet vergeten), hopelijk kan je hier mee verder.
Ga het eventjes testen.
Als er nog vragen zijn of aanpassingen nodig zijn dan hoor ik wel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan