live update van Norton AV uitzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Het lukt mij niet om die live update (wordt op de achtergrond blijkbaar uitgevoerd) uit te zetten. Als ik live updat nm,l uitvoerde dan kreeg ik een foutmelding. Op de symantec site wel een tip gekregen om eerst te verwijderen en daarna NAV opnieuw te installeren. Maar dit verwijderen wil dus niet lukken vanwege het feit dat ik de melding krijg dat eerst live update moet stoppen. Nou en dat lukt dus niet?!

Wie heeft een idee?

gr Paul

Geplaatst door Bamekipa
Het lukt mij niet om die live update (wordt op de achtergrond blijkbaar uitgevoerd) uit te zetten. Als ik live updat nm,l uitvoerde dan kreeg ik een foutmelding. Op de symantec site wel een tip gekregen om eerst te verwijderen en daarna NAV opnieuw te installeren. Maar dit verwijderen wil dus niet lukken vanwege het feit dat ik de melding krijg dat eerst live update moet stoppen. Nou en dat lukt dus niet?!

Wie heeft een idee?

gr Paul

Als je XP hebt. kijk bij de lopende proccesen d.m.v. ctrl+alt+del. als hij in die lijst staat klik je op procces beeindigen.

Greetz Vinnie:thumb:

Via ctrl alt del lukt het niet; komt ook niet voor in het overzicht.

Als ik live-update wil uitvoeren krijg ik de volgende melding: LU1840 Lupd wordt al op de achtergrond uitgevoerd e.n.z.

Die foutmeldingen na het live updaten weet ik niet meer. Daarom probeer ik weer te updaten om zodoende die melding weer te krijgen en dan exact te weten wat te kunnen doen.

De antivirusdefinities haal ik wel binnen via intelligent updater en dan dat prg starten op mijn pc. Zo worden mijn virusdef ook bijgewerkt. Maar ik wil toch eigenlijk liever gewoon via LU werken. Nou om dat dus voor elkaar te krijgen lukt niet.

Beste Koelman,

Ik ben naar de site geweest die je aangeeft in je reactie.
Het hele verhaal doorgelezen. Ik ben echter tot de conclusie gekomen, na allerlei genoemde pogingen, dat uninstall en vervolgens opnieuwinstalleren misschien wel de beste oplossing is.

Welnu inmiddels gebeurd en liveupdate direct laten uitvoeren. Met succes!!
Wel ook NPfirewall er af gehaald!

Die ga ik nu maar zo snel mogelijk ook installeren.

Bedankt!

Het probleem was ja was dus opgelost maar na hwet installeren van NPF weer hetzelfde probleem.
Ik ga nu maar proberen die weer te verwijderen en dan.....?
Zou het overigens iets te maken kunnen hebben met het installeren van die nieuwe beveiligingsupdate voor windows XP?

Paul

Beste Saldos,

Dat berichtje had ik zelf al wel gevonden, maar het probleem is dat het proces van LU via taakbeheer niet kan worden beeindigd. (Dat LUCOMS~1.exe prg). Dat lukt niet!!

Nu alleen NAV en géén NPF erop! Als ik dus NPF installeer (2004) en naar updates laat zoeken dan volgt dus steevast die melding LU1840.

Ook al een nieuw live-update prg gedownload. Biedt ook geen oplossing!

Ik wacht enkele dagen met installeren van NPF en probeer het e.e.a. dan nog eens.

gr Paul

Bamekipa,
Als je de automatische liveupdate wilt uitzetten, dan is dat heel makkelijk.
Je gaat naar Norton-opties-liveupdate-en je vinkt uit: "automatische liveupdate inschakelen"-ok.
Dan is je liveupdae probleem opgelost.

Saldos

Heb ik inmiddels gedaan. Het updaten van de virusdef gaat nu prima. Maar zal ik gewoon NPF er weer opzetten?
En dan zeker in dat prg ook de autom.LU uitzetten!?

Paul

Het is natuurlijk wel handig om NPF erop te zetten omdat je natuurlijk ook een firewall op de pc moet hebben.
Je kunt de liveupdate niet selectief uit uitschakelen voor NAV maar niet voor NPF. Liveupdate wordt voor beide uitgevoerd tegelijkertijd.
Maar het zou wel eens kunnen dat liveupdate wel werkt voor NAV nadat je npf hebt geinstalleerd en zo niet, dan moet je het even melden en dan gaan we verder met het uitzoeken wat er aan de hand is.

Sorry voor mijn late reactie.

Vandaag NPF weer geinstalleerd, maar vervolgens weer het probleem terug.
NAV alleen geinstalleerd geeft geen problemen met update. Samen met NPF wel dus.
Hij maakt wel verbinding maar stopt bij het downloaden van de virusdef. Blijft dan op 0% staan en doet vervolgens niets. Zodra ik NPF er af haal is het probleem opgelost????

Het is overigens géén illegale kopie of zo. Ik gebruik ze onder licentie.

Gr Paul

Bericht gelezen, maar kom er niet verder mee. Hier wordt gesuggereerd dat het abonnement een probleem geeft. Niet het geval!

Zojuist NPF er weer afgehaald en NAV geupdate .......géén enkel probleem!!!

Ik weet nu niet hoe het op te lossen.
Ik blijf voorlopig maar zoeken in de bestanden bij symantec en misschien heeft iemand hier nog een idee.

gr Paul

Zou het kunnen dat het abonnement van de virus scan ok is, maar het abonnement van de firewall afgelopen is?

Als ik de NPF installeer krijg ik wel in het overzicht te zien dat het geldig is tot 25-05-2005.
Maar ik zal het eens op school navragen, want ik gebruik het onder schoollicentie.
Indien ik meer weet laat ik het direct horen

gr Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan