live update werkt niet achter router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ostrobase

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
Kort geleden mijn internetverbinding gedeeld door middel van een router. Alles werkt prima, op alle aangesloten pc's probleemloos internetten.

Het enige probleem is, dat ik op mijn pc het Norton antivirusprogramma niet meer kan updaten. Hij blijkt achter de router de verbinding met ftp://symantec.update.com niet meer te kunnen maken. Elke keer komt er een melding dat mijn internetverbinding is verbroken, of dat mijn provider er uit ligt. Dit is echter niet het geval.

Ik heb al een paar keer Norton verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat veranderd niets aan het probleem.

Rob

Ik weet niet zeker of het ermee te maken heeft, maar het kan zijn dat er in je router ook een firewall zit.
Als de poort op te ftpen dicht staat, kan je niet ftpen.

Hoewel het wel een beetje raar is dat je 'van binnen' niet 'naar buiten' kan.

Als je zelf ook een website hebt, en je kan je pagina's gewoon uploaden met een ftp programma, kun je bovenstaande suggestie dus vergeten.

Welke router heb je?

De router is een sWeex broadband router 4port 10/100Mbps switch. Met hack attack security. Dus er zit inderdaad iets van een firewall in.

Rob

Ik heb even gekeken bij sweex in de handleiding, maar die is erg kort en onduidelijk.
Als ik het goed heb gezien op de site zou je het volgende kunnen doen;

Ga met je browser naar je router (meestal 192.168.2.1).

Ga naar General Setup

Kies NAT

Kies Special Application

Zet de poort voor ftp open, dit is poort nummer 21
(eerste kolom), tweede kolom selecteer TCP, public port ook 21 invullen, en vierde kolol weer TCP selecteren. Als laatste een vinkje bij enable. Sla de instellingen op en probeer het eens.

succes!

Ik heb je raad opgevolgd, maar helaas, het probleem blijft.

Daarna nog even de firewall van de router uitgeschakeld, maar dat verandert ook niets.

Bedankt voor je hulp. Ik denk dat ik morgen even langs de winkel ga waar de router vandaan komt. Misschien ligt het aan het apparaat zelf.

Jammer dat het niet gelukt is....

Om uit te sluiten of het aan de router ligt, zou je je p.c. rechtstreeks aan kunnen sluiten op het internet.

Misschien een overbodige vraag, maar heb je op je p.c. toevallig ook niet een firewall geinstalleerd? Zone Alarm o.i.d.

Gr. Eduard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan