Live update werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Voor de eerste keer heeft de live-update (NIS2003) niet de nieuwste virusdefinities opgehaald. Waaraan kan dat liggen? Ik heb de Live-Update zelf gestart en dat ging foutloos. Er is niets aan de instellingen veranderd.

Heeft liveupdate een melding gegeven?
En zo ja, welke?

Nee, niks,

ik zag op SYMANTEC dat ik al 5 dagen achterliep. De LIVEUPDATE heeft het dus niet automatisch gedaan, hoewel dat wel aan staat.

En hoelang is het geleden dat je je norton geïnstalleerd hebt?
Misschien is die out of date

Definities staan idd op 30 mrt op de Symantec-site, moest ook zelf updaten (NIS 2004), stond bij mij nog op 25 mrt. Zal wel een incidentje zijn, hoop ik.

Wanneer je echt up to date wilt zijn met Norton AV, check dan dagelijks even op www.majorgeeks.com
Die boys daar zijn vaak een aantal dagen eerder met updates dan live-update of Norton zelf!!!!!!!!!

Fonz

Geplaatst door A.J.
Wanneer je echt up to date wilt zijn met Norton AV, check dan dagelijks even op www.majorgeeks.com
Die boys daar zijn vaak een aantal dagen eerder met updates dan live-update of Norton zelf!!!!!!!!!

Fonz

Boys+girls van Helpmij ook...:D < klik.

Die zijn toch later dan de geeks, geloof me.
Heb me daar al vaker over verwonderd en zelfs al om gevraagd bij Symantec, maar geen bevredigend antwoord.

:thumb:

Die zijn toch later dan de geeks, geloof me.
Valt wel mee hoor A.J. ...:D

@ Pablo, de automatische liveupdate werkte bij mij vanmorgen weer prima, in mijn geval dus een incidentje, en bij jou?

Hoi Gezina,

Ik heb het nog niet kunnen controleren. Ik ga ervan uit dat het bij mij ook een incident was, want bij mij stond het ook op 25 mrt. Ik check later en laat het je weten. Ik heb trouwens handmatig de LIVEUPDATE gedaan, dus misschien moet ik wel tot de volgende wijziging wachten.

Oké Pablo, in de regel komt op woensdagaqvond/donderdagmorgen de reguliere update tenzij er een virus-uitbraak is, zoals vandaag qua uitbraak van o.a. een nieuwe Sober.

LiveUpdate:
Virus Definitions created March 31
Virus Definitions released March 31

Hoi,

bij mij is er nog steeds 30-3. Geen Liveupdate nog. Toch vreemd.

Lijkt me het beste de boel te herinstalleren, heb jouw probleem wel eens gelezen op Symantec, kan ik ff niet vinden maar eigenlijk is opnieuw installeren net zoveel/weinig werk. (uiteindelijk wordt dat advies ook door Symantec gegeven als je een halve dag bezig bent naar een oplossing te zoeken)
Eerst uninstallen via de normale weg en dan het opruimtooltje gebruiken: http://service1.symantec.com/SUPPOR...83a40876c65178b1c1256b0b0039e62e?OpenDocument

Ik moest trouwens ook weer manueel updaten maar het kan zijn dat dit bij mij wordt veroorzaakt dat ik meer off-dan online ben.

Na 4 keer herinstalleren (er lijkt wel of er steeds ergens iets achterblijft) werkt nu NIS weer. Afwachten nu of de LIVEUPDATE het gaat doen. Zo niet, dan doe ik het wel manueel. Als de virusdefinities up to date zijn, dan ben ik toch beschermd? Ook als liveupdate het niet doet?

Bedankt voor de hulp.

Pablo

Hoi,

Nog 1 vraag:

Bij SHIELDSUP test heb ik de firewall gecheckt: alles CLOSED, somige poorten STEALTH. Is dat OK of moeten alle poorten stealth? Indien ja; Hoe doe ik dat???

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Volgens mij staat dat wel goed hoor, je kan zelf een en ander checken mocht je daar zin in hebben: klik > Vaststellen of een poort op uw computer open is
Ook Symantec heeft een veiligheidscheck trouwens:
http://security.symantec.com/default.asp?productid=symhome&langid=ie&venid=sym Wel moet je beveiliging in IE op standaard (gebruikt ActiveX) staan.

Als je virusdefinities up-to-date zijn ben je volgens mij beschermd hoor, wacht de eerstvolgende update af, zoals gemeld, normaliter woensdagavond/donderdagmorgen.

(aanpassing: typfout)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan