Live Webcam op Website

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Een kennis van mij wil bij zijn bedrijf een webcam neerzetten, zodat bezoekers van zijn website kunnen zien hoe zijn bedrijventerrein eruit ziet.

Is dit mogelijk, zoja hoe is dat te realiseren, de webcam moet geschikt zijn om buiten te hangen.

Wie weet een oplossing?

Alvast bedankt

Lijkt me geen probleem. Bedenk je wel dat als je een continu streaming beeld aanbied dat dit redelijk veel van de upload snelheid van je internetverbinding vraagt. Je zal minimaal een upload van 128kb moeten hebben. Voor een foto die (bijvoorbeeld) om de 2 minuten ververst wordt is minder bandbreedte nodig.

Ik weet eigenlijk niet of er speciale buiten (lees weer en wind bestendige) webcam's zijn. Zorg in ieder geval dat de webcam onder een afdak of iets dergelijk hangt waar hij niet nat kan regenen, als je een "normale" webcam kiest.

succes;)

Mijn Kennis heeft een ADSL-verbinding dus dat is wel ok.

Hij wil de webcam bevestigen aan een lantarenpaal.

Bestaat er anders een manier om een beveiligingscamera (zoals te koop bij gamma of formido) aan te sluiten op de PC?

en wat voor een software moet er aan te pas komen?

Bij de betere elektronicazaak (b.v. Baas of E.P. heet dat tegewoordig dacht ik ;) ) kun je een beveiligingcamera op je pc draaien via een pci video-in kaart.
Wel goede videokaart, geheugen en processor nodig voor streaming video, inclusief een goede upload natuurlijk

Ben nu zelf met zo'n project bezig.
Erg leuk trouwens!:D

Ik wil ook iets dergelijks doen, maar dan niet voor een bedrijf. Kan ik mijn cam misschien ergens op internet aanmelden zodat mensen daar naartoe kunnen gaan via een link op mijn eigen website. Op die manier hoef ik zelf geen server te hebben draaien met webcam software. Het bestaat vast, maar wat zijn de betere aanbieders van zoiets? (b-tje reclame is geen probleem ;) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan