livebox, belkin N+ wireless router + netwerk IP Camera: is het mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

steelfighter

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Het is de bedoeling dat ik de camerabeelden van mijn netwerkcamera op een pc in het buitenland kan zien.

Het is me al gelukt om het via een netwerkkabel en portforwarding op de livebox te doen en zodoende mijn camerabeelden via een andere pc (bij de buurman) te zien (ik toets dan mijn eigen ip adres in en dan logincodes), probleem is dan echter dat ik een hele lange netwerkkabel nodig zal hebben om de netwerkcamera te verbinden met de livebox, want ik wil de camera op het dak plaatsen

Nu heb ik nog een ongebruikte belkin N+ wireless router liggen. Kan ik met dit apparaat ervoor zorgen dat ik geen netwerkkabel nodig heb tussen de netwerkcam en de livebox. Het is dan de bedoeling dat ik de netwerkcam op de belkin router aansluit met een netwerkkabeltje en dat die belkin router verbinding maakt met mijn livebox (draadloos) en dat het mogelijk is dat ik mijn camerabeelden ook via een andere PC in het buitenland kan zien. Indien mogelijk, hulp gevraagd met de instelling. BVD
:thumb:

Volgens mij kan dit met de Belkin routers niet. De accesspoints zijn alleen geschikt om verbinding te maken met een eindpunt. Je kunt op deze manier niet je netwerk verlengen.

Met een Fritz!Box kan dit bijv. wel, maar dan moet je er meteen 2 aanschaffen.

Er zijn ook kaartjes te koop om je IP camera aan WLan te koppelen. Kan alleen zo snel even geen link vinden, maar probeer google eens.

hmmm, is het niet mogelijk om een draadloos bridge op te zetten tussen de livebox en belkin router en dan de netwerkcam aan te sluiten op de belkin router? kan iemand mij hiermee helpen

De liveboxen die ik ken ondersteunen dit in ieder geval niet. Kijk eens bij een cameraboer voor een convertor. Veel goedkoper een eenvoudiger op te zetten.

wat voor convertor heb ik dan nodig. het is trouwens een professionele IP-cam.... panasonic wv-nf284

Ik ben nog aan het zoeken. Ik heb onthouden dat het bestaat maar weet de juiste zoekterm even niet. Als het lukt zoek ik nog even verder voor je.

mmmm, ik lees toch her en der dat het mogelijk is met een wireless router kan d.m.v." bridgen" met de livebox, maar hoe moet ik dat instellen???

Meestal staat op de plaatsen waar jij gevonden hebt dat het kan ook wel een hint of link naar het hoe. Geef anders eens wat links naar de informatie die jij hebt gevonden dan kunnen we verder zoeken.

Ik kan niks vinden anders dan mensen die dezelfde vraag als jij stellen. alleen zie ik geen antwoorden op de vraag.

Nogmaals. Ik heb tot vorig jaar een livebox gehad en deze ondersteunde het niet. Maar dingen veranderen dus dat antwoord is zeker niet heilig.

ik heb begrepen dat de belkin router als een soort wifi-extender van de livebox moet werken..... weet iemand hoe je dat goed kan instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan