Livebox en Sitecom router met elkaar verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rustigemeid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Ik wil draadloos kunnen internetten, dus heb ik een routertje gekocht, het is een er 1 van Sitecom wl161 is de type. Ik heb een livebox van wanadoo wat nu orange is geworden. Het probleem is dat ik wel verbonden ben met de router, want hij geeft aan dat ik verbonden ben met internet. Maar bij netwerkcentrum staat dat ik alleen lokaal verbonden ben, ook krijg ik bij het openen van internetpagina de foutmelding dat de bekende host niet gevonden kan worde, mogelijke dns-configuratiefout. Zou iemand mij kunnen helpen, want heb hier weinig verstand van.

Kijk even hier voor een vergelijkbaar geval: Router als draadloos accesspoint gebruiken.

Succes,

Tijs.

Ik heb het gelezen, alleen ik heb hier totaal geen verstand van en weet niet wat ik moet doen. Kan iemand mij met afstand op hulp hiermee helpen.

Voor surfen zou het genoeg moeten zijn om de WAN poort van de Sitecom te hangen aan een LAN poort van de Livebox, zoals je hopelijk al gedaan had.

Werkt het dan (nog) niet, dan is er een conflict in ip-adresreeksen. Die van de livebox en de Sitecom mogen namelijk niet aan elkaar gelijk zijn om het goed te laten werken.

Wat je wel dan moet doen is het ip-adres van de Sitecom veranderen dan, en ook de reeks van DHCP uit te geven adressen.

Pak even deze handleiding erbij, paragraaf 1.2

Stel als IP Adress van de Sitecom in: 192.168.20.1
Stel als DHCP uit te geven adressen in (zelfde webpagina): DHCP client range 192.168.20.100 t/m 192.168.20.200 en druk op Apply.
Herstart daarna je pc.
Je zult dan een ip krijgen dat valt in die 192.168.20.100-192.168.20.200 reeks.

Hopelijk werkt het dan.

PS: Als je wilt portforwarden (vanwege gamen etc.) dan zul je op zowel de livebox als de Sitecom portforwarding moeten instellen met bovengenoemde opzet. Bovengenoemde opzet werkt dus alleen voor standaardprogramma's zoals surfen, MSN'en, e-mail etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan