Livebox hopeloos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolmartin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Beste Helpers,

Een vriend van mij heeft 1,5 maand geleden Wandoo Family Livebox + telefonie (KPN aansluiting behouden) genomen. Tot op hede heeft hij nog steeds geen verbinding kunnen krijgen met ze modem.

Probleem:
De livebox is volgende de handleiding aangesloten op de kpn ingang: Rode en blauwe draad op de aansluiting A en B in je KPN hoofdingang aansluiting. Vanuit deze ingang naar je Wanadoo livebox.. hier begint het probleem al. De Livebox @ lampje blijft continue knipperen en ontvangt GEEN signaal van wanadoo.

KPN en Wanadoo hebben de verbinding en kabels nagekeken en hun zeggen dat er verbinding is tot aan het huis en Wanadoo heeft ook al een nieuwe livebox opgestuurd.

Als we een paar stappen verder gaan dan moet je de CD-rom installeren enz. Dit gaat allemaal prima en de computer kan de livebox inkomen (voor configuratie). Helaas blijft het @ lampje van de livebox knipperen, omdat er geen signaal van wanadoo wordt ontvangen.

Telefoon kabel (hoofdingang) inplaats van livebox in de telefoon geprikt en dan heb je gewoon verbinding met de telefoon dus aan het kabeltje ligt het niet.

In de wandcontactdoos hebben we alleen de blauwe en de rode draad aangesloten en we houden een oranje, kopere en een witte draad over... klopt dit?

Wie o wie kan ons helpen... :confused: :confused:

Mvg,
Martin de Lange

ADSL via analoge lijn.

Sorry maar als je ADSL via een telefoonlijn wilt kunnen ontvangen, moet er wel een splitter tussen.

Dus KPN gaat splitter in en er uit komen de telefoon en het ADSL signaal.

De telefoon doet het niet op de adsl uitgang en de adsl doet het niet op de telefoon uitgang. Dus wel de goede uitgangen gebruiken.

Eric.

P.S. Let Op:
De splitter moet de directe kabel van KPN krijgen. Dus niet eerst nog een telefoon aftappen, want dat werkt niet. Dan ben je ADSL kwijt.

Laatst bewerkt:
In de handleiding staat dat je de rode en blauwe draad goed moet zijn aangesloten in je wandcontactdoos, om vanuit daar zonder splitter naar je livebox te kunnen.

Zie handleiding: http://www.wanadoo.nl/livebox/handleidingadslfamily.pdf

Of moet er toch een splitter tussen en staat dit NIET vermeld in de handleiding?

PS: We hebben een splitter gebruikt en onderin de splitter de modemkabel erin geplugd en in de livebox gekoppeld, maar dan nog hebben we geen verbinding.

Laatst bewerkt:
Hallo !

Zolang dat ADSL-ledje knippert heb je geen signaal op de Live-box, dus hoef je niet verder te gaan.

Ik zou toch nog es nakijken of je de aansluiting van de Live-box op de hoofd-PTT-ingang echt goed hebt.

Als je daar zeker van bent, zou ik de monteur laten komen. Bij een kennis van mij zat de fout ook ergens in de meterkast, en hoefde hij de monteurskosten niet te betalen.

6 weken zonder aansluiting is toch te gek voor woorden !

Succes,

Harry.

P.S: Bij de Live-box mag je geen splitter gebruiken !

Als ik de gebruiksaanwijzing lees lijkt de splitter in de livebox te zitten.

Maar hoe heb je de rode en blauwe draad in de livebox gefrommeld.

Daar moet je eerst een connector aan knijpen en welke van de 4 neem je dan.

Eric:confused:

Harry Snor zei:
Hallo !

Zolang dat ADSL-ledje knippert heb je geen signaal op de Live-box, dus hoef je niet verder te gaan.

Ik zou toch nog es nakijken of je de aansluiting van de Live-box op de hoofd-PTT-ingang echt goed hebt.

Als je daar zeker van bent, zou ik de monteur laten komen. Bij een kennis van mij zat de fout ook ergens in de meterkast, en hoefde hij de monteurskosten niet te betalen.

6 weken zonder aansluiting is toch te gek voor woorden !

Succes,

Harry.

P.S: Bij de Live-box mag je geen splitter gebruiken !

Jah we hebben het ook al zonder splitter geprobeerd.. en gewoon de rode en blauwe draad GOED aangesloten. Maar het @ lampje blijft maar knipperen :confused:

Ze ouders zijn gescheiden en ze willen zoveel mogelijk geld besparen omdat ze al niet zoveel hebben. KPN en Wanadoo zeggen allebei dat er verbinding is tot aan het huis, maar toch geloof ik het niet, want we hebben alles gewoon GOED aangesloten. Kan je weinig fouts aan doen.. rode en blauwe draad monteren in je wandcontactdoos en dan een stekker naar je lifebox.

Eric_Daleboudt zei:
Als ik de gebruiksaanwijzing lees lijkt de splitter in de livebox te zitten.

Maar hoe heb je de rode en blauwe draad in de livebox gefrommeld.

Daar moet je eerst een connector aan knijpen en welke van de 4 neem je dan.

Eric:confused:

Je stopt zo'n stekker (4 van die ijzertjes, kom even niet op de naam :) ) in je wandcontactdoos. In de wandcontactdoos moet je al die rode en blauwe draad goed hebben zitten, dit is gebeurt. Dan moet je in die stekker (4 van die ijzertjes) ook kijken of die blauwe en die rode draad goed zitten, dit is ook gebeurt. Vanuit deze stekker (4 ijzertjes) gaat er een kabel van onder deze stekker naar de livebox.

Dus je hebt die op de twee middelste gedaan ???

Klemmetje onder dan rood rechts.

Geel blauw rood aarde

Of heb je het over de ouderwetse telefoonstekker met 4 pennen waarbij ze twee aan twee gesloten zijn als de stekker er uit is.

Eric.

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
Dus je hebt die op de twee middelste gedaan ???

Klemmetje onder dan rood rechts.

Geel blauw rood aarde

Of heb je het over de ouderwetse telefoonstekker met 4 pennen waarbij ze twee aan twee gesloten zijn als de stekker er uit is.

Eric.

Net zoals op de tekening.. rood rechts, blauw links.

En dan onderin je stekker naar je livebox toe..

Zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zou goed moeten zijn.

En als je de modulaire stekker in een telefoon prikt, doet die het dan. Want dat moet dan wel kunnen.

En je stopt hem toch wel in "line" van de livebox ??
Niet in phone, waar daar komt de telefoon uit.

Eric.

waar komt de telefoonkabel het huis binnen.
daar zit je isra punt vanaf daar moet je werken.
jij begint waarschijnlijk al in een bestaande wandcontactdoos.
meestal komt de kabel in de meterkast het huis binnen en vanaf daar moet je dan werken.

Eric_Daleboudt zei:
Zou goed moeten zijn.

En als je de modulaire stekker in een telefoon prikt, doet die het dan. Want dat moet dan wel kunnen.

En je stopt hem toch wel in "line" van de livebox ??
Niet in phone, waar daar komt de telefoon uit.

Eric.

Jah die doet het dan wel.. en heb hem indd in de line van de livebox zitten.
Moet gewoon aan de bekabeling of aan wanadoo liggen lijkt mij..

puppie zei:
waar komt de telefoonkabel het huis binnen.
daar zit je isra punt vanaf daar moet je werken.
jij begint waarschijnlijk al in een bestaande wandcontactdoos.
meestal komt de kabel in de meterkast het huis binnen en vanaf daar moet je dan werken.

De bekabeling van kpn komt op de beneden verdieping (links achterin de woonkamer) binnen. Paar jaar terug is de kabel ook gedeeltelijk vernieuwd door kpn inverband met schade. Dit is correct hersteld, want kpn zegt dat er verbinding is tot aan het huis.

en op de beneden verdieping (links achterin) staat de livebox ook ??

puppie zei:
en op de beneden verdieping (links achterin) staat de livebox ook ??

Nee dat niet.. deze staat op de tussenverdieping. Staat niet in het boekje dat je deze bij je wandcontactdoos moet plaatsen, voor een betere signaal. Heb zelf Chello en dan moet dan wel, weet niet hoe dat met adsl zit?

Eric_Daleboudt zei:
Sorry maar als je ADSL via een telefoonlijn wilt kunnen ontvangen, moet er wel een splitter tussen.

Dus KPN gaat splitter in en er uit komen de telefoon en het ADSL signaal.

De telefoon doet het niet op de adsl uitgang en de adsl doet het niet op de telefoon uitgang. Dus wel de goede uitgangen gebruiken.

Eric.

P.S. Let Op:
De splitter moet de directe kabel van KPN krijgen. Dus niet eerst nog een telefoon aftappen, want dat werkt niet. Dan ben je ADSL kwijt.

Het blauwe stuk.

En zoals ik zei de splitter blijkt in de livebox te zitten. Dus waar ik splitter zeg, livebox lezen.

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
Het blauwe stuk.

En zoals ik zei de splitter blijkt in de livebox te zitten. Dus waar ik splitter zeg, livebox lezen.

De lifebox krijgt ook een directe verbinding met de KPN aansluiting.. alleen is het kabeltje wat langer.. maar zal kijken of het effect heeft als ik hem inplaats van een paar meter kabel een meter kabel gebruikt, dus de lifebox beneden plaatsen.

Zou toch niet zoveel uit moeten maken..??

Laatst bewerkt:
Gedaan.. modem naast de hoofdingang (beneden) gezet en een zo kort mogelijk kabeltje van de hoofdingang naar de livebox maar tot op heden NOG steeds geen verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan