Livebox hopeloos?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe heb jij de kabel aangesloten op het isra punt.
rood op blauw en blauw op rood of.....
 
ja die tekening had ik gezien maar dat is een stekkerdoos.
Ik heb het over het punt waar de kabel het huis inkomt.
wat zit daar voor een aansluiting....een ronde grijze huls.
of een vierkant wit kastje
of een smal lang wit kastje.
 
puppie zei:
ja die tekening had ik gezien maar dat is een stekkerdoos.
Ik heb het over het punt waar de kabel het huis inkomt.
wat zit daar voor een aansluiting....een ronde grijze huls.
of een vierkant wit kastje
of een smal lang wit kastje.


Gat in de muur en daar komen 4 draden uit die aangesloten zitten op een ronde stekkerdoos. Deze hebben we vervangen voor de bijgeleverde vierkante kastje (zie bijlage) die in het livebox pakker zat en precies op dezelfde manier aangesloten.. rood rechts, blauw links.

Ook via de oude (stekkerdoos) geprobeerd maar dan ook geen verbinding.
 
dat is dus een inbouwdoos als ik het goed begrijp.
Als je dat weer in de oude staat hersteld (dus zoals het was)
dan kun je daar een telefoon stekker in steken, met vier van die zilveren pinnen, dat klopt ??
Neen dan zo'n stekker waar aan de onderkant zo'n nieuw model stekkertje in kan.
plastic stekkertje met lipje.
Sluit die aan op de line in van je live box.
Stop in de line out een telefoon en kijk of dat werkt.
 
puppie zei:
dat is dus een inbouwdoos als ik het goed begrijp.
Als je dat weer in de oude staat hersteld (dus zoals het was)
dan kun je daar een telefoon stekker in steken, met vier van die zilveren pinnen, dat klopt ??
Neen dan zo'n stekker waar aan de onderkant zo'n nieuw model stekkertje in kan.
plastic stekkertje met lipje.
Sluit die aan op de line in van je live box.
Stop in de line out een telefoon en kijk of dat werkt.


Klopt.. deze stekker zit volgens mij bijgeleverd bij je Livebox (deze ook gebruikt).. op de telefoon doet hij het wel maar als je hem op de lifebox aansluit maakt hij geen verbinding met wanadoo..

Heb je hier geen plaatje van?
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt wel de juiste stekker gebruikt hoor.
Dus als je de draden aansluit dan heb je geen kiestoon
De lamp in de live box doet het wel.
Als je meteen al geen kiestoon hebt dan zou ik wanadoo toch eens even bellen en vertellen dat dit al niet werkt.
 
puppie zei:
Jij hebt wel de juiste stekker gebruikt hoor.
Dus als je de draden aansluit dan heb je geen kiestoon
De lamp in de live box doet het wel.
Als je meteen al geen kiestoon hebt dan zou ik wanadoo toch eens even bellen en vertellen dat dit al niet werkt.

Er is wel een kiestoon.. alleen het lampje blijft knipperen op de livebox.
 
dus je kunt bellen naar een andere telefoon.
Dat adsl lampje blijft knipperen totdat de volledige installatie achter de rug is (tenminste zo was het bij de livebox die ik aangesloten heb)
 
puppie zei:
dus je kunt bellen naar een andere telefoon.
Dat adsl lampje blijft knipperen totdat de volledige installatie achter de rug is (tenminste zo was het bij de livebox die ik aangesloten heb)

Jah ook CD-rom geinstalleerd enzovoorts.. de computer ziet de modem wel maar er is gewoon geen verbinding met Wanadoo en het lampje op de modem blijft knipperen. Als ik bel dan gaat dat trouwens via KPN.
 
als de computer het modem ziet dan moet wanadoo het modem ook kunnen zien.
gebruik je trouwens een utp kabel van modem naar livebox??
 
Jah..

Maar wanadoo MOET de livebox al zien als je hem hebt aangesloten op je ISRA punt, maar dat ziet wanadoo al niet terwijl alles 100% goed is aangesloten :confused:
 
Gebruik je een utp kabel ??
 
Van ISRA punt naar livebox een UTP kabel volgens mij..
Van livebox naar computer een Ethernet-Kabel

Gewoon de meegeleverde kabels.. benamingen zeggen me niet zoveel maar weet wel hoe ik ze aan moet sluiten.
 
Laatst bewerkt:
van isra naar livebox een telefoonkabeltje
van livebox naar computer een crosskabel.

volgens mij moet het zo zijn.
Dus daar ga je de fout in.:eek:
 
puppie zei:
van isra naar livebox een telefoonkabeltje
van livebox naar computer een crosskabel.

volgens mij moet het zo zijn.
Dus daar ga je de fout in.:eek:

Jah dat zit goed.. wist alleen de benamingen niet wat ze daar voor gebruikte :p .
Zijn ook gewoon de bijbehorende stekkers.
 
Maar toch wel de crosskabel gebruikt vanaf de live box naar de computer.
De rode kabel.
 
puppie zei:
Maar toch wel de crosskabel gebruikt vanaf de live box naar de computer.
De rode kabel.

Het probleem is dat als je de telefoonstekker in de livebox steekt en in het ISRA punt dan MOET wanadoo de modem zien en zal het @ lampje continue moeten branden. Als ik een paar stappen vooruit werk dan moet je de lifebox op je pc aansluiten en dat werkt gewoon goed. Ik kan via de computer in de lifebox komen om te configureren en als ik de telefoon van de haak neem dan kan ik dat ook zien in de config van de lifebox. Het probleem zit gewoon vanaf het ISRA punt naar de livebox.
 
Het probleem is dat als je de telefoonstekker in de livebox steekt en in het ISRA punt dan MOET wanadoo de modem zien en zal het @ lampje continue moeten branden. Als ik een paar stappen vooruit werk dan moet je de lifebox op je pc aansluiten en dat werkt gewoon goed. Ik kan via de computer in de lifebox komen om te configureren en als ik de telefoon van de haak neem dan kan ik dat ook zien in de config van de lifebox. Het probleem zit gewoon vanaf het ISRA punt naar de livebox.

het probleem zit in de livebox. Als je geen signaal krijgt vanaf je ISRA punt kun je ook niet telefoneren en staat er niet geactiveerd. Als je op verbinden klikt komt er iets als"je ADSL lijn is niet aangesloten ofzo". Ik begrijp dat je kunt zien via je pc dat je telefoon wel geactiveerd is. misschien een stomme opmerking maar heb je de livebox al opnieuw opgestart? of probeer op verbind te klikken bij "internetverbinding". Anders de helpdesk bellen. Zorg er wel voor dat je ISRA punt in orde is anders moet je een monteur via KPN(als je daar nog een abbo hebt en anders orange) laten komen om dit in orde te laten maken. Rood verbinden met blauw en blauw met rood/ of rood-rood en blauw-blauw moet niet uitmaken.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan