Livebox laat geen servers door

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Twente

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Hallo allemaal

Vraagje, ik heb de Livebox van wanadoo met 2 PC's. Tussen de PC's werkt het netwerk perfect, alle servers (VNC, WEBCAM XP) werken, maar als ik dat wil doen via een internetgebruiker, dan krijg ik geen verbinding. Inkomende en uitgaande verbindingen krijgen de mededeling dat de server niet beschikbaar is.
De Firewall van de PC's zijn in orde, want ook zonder die wil het niet. Ook de Firewall van de Live-box heb ik uitgezet, maar nog steeds niks, wie weet de oplossing.???

Dat zij allemaal aanloop problemen, daar zou je volledig mee moeten leven.

Ik denk niet dat je daarmee moet leven.

Je betaalt voor iets, en dat werkt niet naar behoren, dus zou ik contact opnemen met jouw leverancier.

Dat heb je altijdt al je een van de eerste bent, ik heb digitale tv en dat is ook noh niet alles, staat ook nog steeds in de kinderschoenen..

@ Boeing_737

Dat is het probleem niet, de PC's die bij mij thuis staan zien elkaar perfect staan, kunnen alles met elkaar doen, en daar werkt het programma WEBCAMXP perfect op, maar wil iemand van buitenaf contact maken met de pagina dan kan die PC de server niet vinden.

@ Humpe
Ik ben niet de eerste met een Live-box, Velen gingen mij voor met de kinderziekte's, waar ik geen last van heb gehad. Het gaat met de Livebox verder prima, maar zodra ik dus programma's wil gebruiken zoals bijvoorbeeld VNC (PC remote control, om een ander z'n PC te kunnen besturen via internet) of een Server (interne WIN-XP) dan blijken deze applicatie's niet vanaf het internet bereikbaar te zijn.

@ Mavaros

Vindt ik ook, maar tja, de helpdesk is ook niet alles. Als het echt ingewikkeld wordt, dan zijn zij het spoor al gauw bijster. Als zij alles wisten, waren er niet zoveel website's zoals HELPMIJ, niet dan? ;)

DJ Twente zei:
Dat is het probleem niet, de PC's die bij mij thuis staan zien elkaar perfect staan, kunnen alles met elkaar doen, en daar werkt het programma WEBCAMXP perfect op, maar wil iemand van buitenaf contact maken met de pagina dan kan die PC de server niet vinden.
De Wanadoo helpdesk laat alleen geregistreerde gebruikers toe. De vraag hoe PC's als servers in te stellen met Livebox kan ik niet stellen. Dan houdt het voor mij op.

Boeing_737 zei:
De Wanadoo helpdesk laat alleen geregistreerde gebruikers toe. De vraag hoe PC's als servers in te stellen met Livebox kan ik niet stellen. Dan houdt het voor mij op.

Het is nog erger, ik krijg van de helpdesk het antwoord "We mogen u helaas niet ondersteunen met deze vraag" ! (ik wil een FTP server opzetten, thuis werkt het, maar vanaf biuten lukt het niet. en er is GEEN documentatie van de instellingen te krijgen bij Wanadoo. Ook niet op de hier boven genoemde links !:evil: :evil: :evil:

PeterFlintstone zei:
" ! (ik wil een FTP server opzetten, thuis werkt het, maar vanaf biuten lukt het niet. en er is GEEN documentatie van de instellingen te krijgen bij Wanadoo. Ook niet op de hier boven genoemde links !:evil: :evil: :evil:

Heb toch een vermoeden dat dit met instellingen te maken heeft hoor.
Ikzelf draai ftp server (draaid goed) gebruik VNC werkt ook goed.
Ook ik heb wanadoo met livebox.
Begin eens om de windows firewall uit te zetten (heeft livebox ook)
en kijk op de site van wanadoo hoe je servers in moet stellen (portforwarding) staat daar
goed omschreven dus moet lukken.

Lees dit ook eens
gaat ook over VNC met livebox

Groeten Ed

EdVel zei:
Heb toch een vermoeden dat dit met instellingen te maken heeft hoor.
Ikzelf draai ftp server (draaid goed) gebruik VNC werkt ook goed.
Ook ik heb wanadoo met livebox.
Begin eens om de windows firewall uit te zetten (heeft livebox ook)
en kijk op de site van wanadoo hoe je servers in moet stellen (portforwarding) staat daar
goed omschreven dus moet lukken.

Lees dit ook eens
gaat ook over VNC met livebox

Groeten Ed

KLOPT edvel, grove fout van mij, mijn test methode was niet de slimste. Heb net2ftp.com ontdekt en dan werkt het wel !
Ga nu remote desktop etc proberen.
Ik kreeg wel het advies een software firewall op mn pc te draaien om bv poort 21 tegen te houden voor anderen dan bullet ftp....
groet
peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan