livebox netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter bboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
hoi,,

is het mogelijk om met een livebox een netwerk op te zetten waarbij je de andere pc kan zien en dingen "ruilen" sharen?

ik heb namelijk een livebox net nieuw vandeweek van wanadoo, en ik heb er 2 computers op aangesloten. allebei heb ik internet, maar k kan de pc's niet zien.

is het mogelijk om dat toch te krijgen?

en kan het ook zo worden als ik bijv. beneden iets download, en boven online game,, dan krijg ik lagg/hoge ping, kan daar ook iets aan gedaan worden bijv. door een programma die het aantal mb downloaden/gamen regeld, of iets dat het downloaden en gamen onafhankelijk van elkaar maakt?

alvast bedankt.

Had je al op de Wanadoo site gekeken bij helpdesk en dan bijv lan-netwerk intikken ?

njaah, k heb net op dii site gekeken, en daar staat wel hoe je het moet doen, maar ik ben niet echt de pro, en snap niet alles van dii handleiding, hier is de link:

http://eresponse.wanadoo.nl/cgi-bin/wanadoo.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=YRTfxoVh&p_lva=&p_faqid=2898&p_created=1126623446&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTY5JnBfc2VhcmNoX3RleHQxPW5ldHdlcmsmcF9zZWFyY2hfdGV4dDI9JnBfc2VhcmNoX3RleHQ9ICtuZXR3ZXJrJnBfY2F0X2x2bDE9fmFueX4mcF9jYXRfbHZsMj1_YW55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

wie kan het duidelijker voor mij uitleggen?

ik heb 2 pc's aangesloten op netwerk kabel,

1 bij de rode
1 bij de gele

als je de handleidin leest snap je wel wat ik bedoel

wie help me?

alvast heel bedankt

ps. bedankt voor de tip om te kijke op wanadoo, mr dii snap ik duz niet:thumb:

Die link werkt niet dus ik ga er vanuit dat je deze link bedoelt:

http://tinyurl.com/7at3k

NB:als je een link plaatst van die lengte en zou werken dan is dat niet echt fijn,maar dit terzijde.

jah dat is de link die ik bedoelde en daar op staat dii handleiding die ik dus niet snap..

livebox

beste bboy

De rode ethernet aansluiting is voor internet en gebruikt gatway ip adres 192.168.5.1

En de gele ethernet aansluiting is bedoeld voor digitale tv (wordt nog niet geleverd in nederland) en deze heeft gatway adres 192.168.6.1

Dus de beide pc's hebben wel internet, maar door verschil in gatway ip-adres zullen ze elkaar nooit zien.

De beste oplossing is een aparte switch achter de rode ethernet aansluiting te zetten. En daar op de beide pc aan te sluiten.

Dan zou het moeten werken. Misschien is het ook wel mogelijk om dit via een interne routering op te lossen.

Alleen weet ik nog niet precies hoe.

Ook mensen die wireless hebben in hun live box hebben het zelfde probleem, omdat dit ook weer een andere gatway ip-adres gebruikt eveneens als de bluetooth.

Mischien dat er iemand is die mij ook meer kan vertellen over het forwarden van poorten en het poortmappen in de live box, er is helaas weinig overbekend.
En ook bij wanadoo kunnen ze je niets vertellen, dus bespaar je de moeite en de telefoonkosten door te bellen met de helpdesk.

Vriendelijke Groet Mischa.

P.s. ik gebruik livebox met software versie 3202WNLM_220278

En achter die (Rode) Internet verbinding een router hangen, waar je de andere PC's op aansluit!

Geplaatst door bommer
Waarom een router, dit is de livebox zelf al !!!

Nou als die box verschillende adressen naar de aangesloten PC's stuurt kun je er dus beter een router of switch achter hangen!

Als je geen servers hebt draaien of bijv. alleen een web server is een switch de beste oplossing.

De livebox beschikt over een DHCP-server en een firewall en de mogelijkheid om een poort of poort range te forwarden, ingewikkelde portmappings bijv. van extern poort 80 naar intern poort 90 gaat niet.(iig bij mij niet bekend hoe, als mensen wel weten hoe meld het ik hoor het graag)

Maar zoals in mijn eerste bericht is een switch dan de beste en goedkoopste oplossing.

2 routers achter elkaar is geen goede oplossing, ook al zet je de firewall op de livebox uit.

Zo moeilijk als het lijkt, zo gemakkelijk is de oplossing.

Je hebt gewoon de goede toegang nodig. Zorg wel dat je de Harde schijven hebt gedeelt, anders werkt het niet.
Tik nu in internet-explorer het volgende in :

\\192.168.5.10

Oftwel gewoon het IP-adres dat die andere PC krijgt van de Live-box.
Wanneer je de schijven in beeld hebt, kun je ze doormiddel van een netwerk-verbinding als schijf aan je PC toevoegen.
Let op: gebruik je een firewall, zet dan ook dat IP-adres open op je 1e PC en bij de 2e PC zet je het IP-adres van de 1e open.

Zo loopt het tenminste bij mij als een speer

Top, jouw antwoord.
Ik had hetzelfde probleem en kon maar 1 PC "zien"

Nu met jouw oplossing kan ik ze op een makkelijke en eenvoudige manier benaderen. KLASSE !!!

Weet je ook een manier om de printer van PC1 door pc2 en 3 en 4 te laten gebruiken. Ik kan geen netwerk printer toevoegen. Hij herkent het ipadres niet?

Wat kan je het beste doen??

Alvast bedankt voor je antwoord

Groet, Ron:thumb:

Ik heb via de wizzard van Windows de bestands en printerdeling aangezet, daarna was het een koud kunstje, want toen herkende hij de printer wel, als je namelijk dat ip-adres hebt ingetikt zie je hem staan, naast alle mappen die je gedeeld hebt, en zo herkend windows hem ook.

netwerk xp

Dank voor de bruikbare tips, mbt. het ip adres in de internetbrowser balk te typen. En inderdaad 1 pc ik inmiddels toegang toe, maar die andere weigert nog dienst.

Wel moet voor dit gebeuren de firewall van windows uitstaan, anders werkt het dus niet!!, maar is dat niet een beetje link??

vraag het maar even voor de zekerheid.

overigens wel apart dat een pc wel direct met deze truc werkte nadat ik de firewall er af had gehaald, maar de andere pc niet??

Heeft iemand klein tipje??

Tja, ik heb hier helaas geen ervaring mee, ik werk met Norton, en daar geef je de IP-adressen op als veilige adressen, en dan heb je die problemen niet. Dus OF je installeerd Norton Firewall (of internet security) of je wacht tot een ander de oplossing heeft voor dat probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan