Livebox niet via USB-kabel..??

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Steffie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Hallo,

Ik zit hier bij mn schoonouders thuis om een livebox aan te sluiten.
ze willen via de live box deze pc en 2 andere pc's aansluiten op het internet.

dus ik wou de livebox aansluiten via de usb kabel op deze pc en met 2 ethernetkabels vanaf de livebox naar de andere 2 pc's

Ik sluit alles netjes aan en kom bij het punt dat ik de usbkabel moet aansluiten.
dat doe ik en vervolgens gaat de pc zoeken naar de livebox..

dan gaat het installatie programma aftellen van 250 sec naar 0
op dit punt gebeurd er niets.
De pc kan de livebox niet vinden en kan dus geen verbinding krijgen met het internet..

Als ik deze pc gewoon via een ethernet kabel aansluit kan ik wel gewoon internet ontvangen op deze pc...
Weet iemand hiervoor een oplossing ??

Als ik de handleiding lees http://www.orange.nl/downloads/handleiding/livebox_manual.pdf

dan staat daar dat er 2 USB aansluitingen op zitten. 1 kan niet gebruikt worden. Stekker is ook anders maar even als tip dat je niet de verkeerde gebruikt op de livebox.
Te vinden op Pagina 14.

Steek de kabel eens in een andere USB poort, dit wil ook nog wel eens helpen.

Ja via die stekker probeer ik dus ook verbinding te maken tussen de livebox > pc

Alleen als ik in het installatie programma zit voor de livebox dan kan de livebox dus géén verbinding vinden/maken met de computer...

Alleen het rare is als ik niet via het installatieprogramma de livebox met de computer verbind dat de cpmputer wel een nieuw usb-apparaat ziet....

Maar vervolgens haal ik de usb weer uit de pc en start ik de installatie weer en dan wil de pc vrbinding maken met de livebox en dan kan hij hem dus niet vinden...:confused:

Edit: ook al meerdere ubs poorten geprobeerd

Heel appart

Laatst bewerkt:
De verbinding werkt weer ...

Ik heb het register hersteld van de computer en heb meerdere systeeemherstellen gedaan.
Verder heb ik de software verwijderd van de livebox en voila ineens had ik weer internet.

Toch bedankt voor jullie hulp:thumb:

EDIT:
(na tips van wanadoo / orange had ik ineens geen internet meer lol)
Vandaar dat ik zeg: "voila ineens had ik weer internet."

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan