Livebox op router aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MICROID

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Hallo allemaal,

Ik heb pas een nieuwe adsl-aansluiting van Wanadoo (Family) en heb er zo'n livebox bij bestelt. Kan ik mijn oude router (Draytek Vigor 2600 We Annex-A) koppelen aan die livebox zodat ik draadloos kan internetten? Ik weet dat je via wanadoo zo'n kaartje kunt bestellen voor 2,95 p/maand maar wil natuurlijk mijn oude draadloze netwerk blijven gebruiken ;)

Mvg,

Mauro

Ben erg benieuwd naar je ervaringen met family. Ik heb het nu een maand en niks dan ellende.
Heb livebox en 1 pc. Telefoon heb ik nog van kpn maar adsl-netwerk is nu wanadoo.

Geplaatst door MICROID
Hallo allemaal,

Ik heb pas een nieuwe adsl-aansluiting van Wanadoo (Family) en heb er zo'n livebox bij bestelt. Kan ik mijn oude router (Draytek Vigor 2600 We Annex-A) koppelen aan die livebox zodat ik draadloos kan internetten? Ik weet dat je via wanadoo zo'n kaartje kunt bestellen voor 2,95 p/maand maar wil natuurlijk mijn oude draadloze netwerk blijven gebruiken ;)

Mvg,

Mauro

De ervaringen over de livebox lopen uiteen,maar de algemene indruk is niet echt geweldig.Je zou kunnen overwegen om de draadloos variant te bestellen ipv een gewone.
Je Draytek achter de livebox hangen is ook een leuke uitdaging maar ik vraag me af of je hem draaiende gaat krijgen omdat de Livebox al een router is.

Geplaatst door adnieuwenhuizen
Ben erg benieuwd naar je ervaringen met family. Ik heb het nu een maand en niks dan ellende.
Heb livebox en 1 pc. Telefoon heb ik nog van kpn maar adsl-netwerk is nu wanadoo.

Had je voorheen hun Speedtouch modem ?

Ik heb het nu een week ongeveer, en werkt op zich goed, ondanks dat ik dan nu maar op 1 computer kan internetten. Telefoon kan beter, hoor degene met wie ik bel vaak ver weg...:8-0:

Ja klopt. Speedtouch voor adsl lite werkte via het kpn netwerk. Nooit echte problemen gehad.
Nu met de live box(niet draadloos) en dat eigen netwerk van Wanadoo is het zwaaaar naadje pet.
wel weer een brief gekregen dat ze in oktober/november de snelheid kostenloos gaan verhogen afhankelijk van situatie zou je dan tussen 4 en 20 mb uitkomen.

Nog wat: ik ben toch van plan om van die wifi-verbindingssetjes te bestellen, maar weet iemand van jullie hoeveel usb-setjes je daarbij krijgt? Of kun je met je laptop al verbinding maken zonder zo'n usb-adapter, maar wel met zo'n PCMCIA-kaart?

Nee helaas weet ik daar niets van Misschien kan de helpdesk van wanadoo je helpen

Ja klopt. Speedtouch voor adsl lite werkte via het kpn netwerk. Nooit echte problemen gehad.
Nu met de live box(niet draadloos) en dat eigen netwerk van Wanadoo is het zwaaaar naadje pet.
wel weer een brief gekregen dat ze in oktober/november de snelheid kostenloos gaan verhogen afhankelijk van situatie zou je dan tussen 4 en 20 mb uitkomen.

Je weet dat je ook met je speedtouch de verbinding kunt opzetten ipc de Livebox ? (ik ga er even vanuit dat je geen telefonie hebt )

Nee dit kan ik niet. Hoewel in eerste instantie werd aangegeven dat het modem wel geschikt was bleek later dat ik een ouder model speedtouch had en dus ben ik aangewezen op de livebox. Overigens gaat het vanaf zondag weer goed maar vanmorgen begon de ellende weer.

Nee helaas weet ik daar niets van Misschien kan de helpdesk van wanadoo je helpen

Wanadoo zei dat het kon; router op livebox aansluiten, maar hun wilden er verder niet op ingaan......

Volgens mij heb ik eerder in deze thread een link gegeven naar een tutorial hoe je een router een de LiveBox moet aansluiten. :cool:

Nee dit kan ik niet. Hoewel in eerste instantie werd aangegeven dat het modem wel geschikt was bleek later dat ik een ouder model speedtouch had en dus ben ik aangewezen op de livebox. Overigens gaat het vanaf zondag weer goed maar vanmorgen begon de ellende weer.

Welke variant heb je dan ? Type en firmware ?

Geplaatst door Dick Borstlap
Volgens mij heb ik eerder in deze thread een link gegeven naar een tutorial hoe je een router een de LiveBox moet aansluiten. :cool:

@Dick:twee router achter elkaar lijkt me niet de beste oplossing,zeker niet niet met die Livebox.

Weet ik veel?!
In die tutorial wordt beschreven hoe het moet, juist met de LiveBox.

Ik heb het modem niet meer dus weet ik er geen gegevens meer van.
Wat ik wel weet dat het het eerste uitgegeven model was en ik later nog updates van de kpn site heb gedownload. Omdat de cd rom van wanadoo en ook diverse helpdesk-medewerkers aangaven dat het modem niet geschikt was heb ik uiteindelijk toch de livebox besteld.

Ik heb het modem niet meer dus weet ik er geen gegevens meer van.
Wat ik wel weet dat het het eerste uitgegeven model was en ik later nog updates van de kpn site heb gedownload. Omdat de cd rom van wanadoo en ook diverse helpdesk-medewerkers aangaven dat het modem niet geschikt was heb ik uiteindelijk toch de livebox besteld.

Grappige is dat op de site staat dat je gewoon met je huidige modem de 4MB lijn kunt krijgen dus zonder telefoon.

Die Livebox is een uiterst discutabel produkt.

Mijn dochter heeft nu ruim een maand ook de livebox.
Tot nu toe 1 x uitval gehad en door stroom er 5 min af te halen alles weer op orde.

geelet op onze slechte ervaringen met het Inventel modem wat bij ADSL Direct hoorde zou ik nooit de draadloze versie van de livebox nemen. De zender is een PCMCIA kaart (net als bij de Inventel en daar kwamen we in een 2 kamer app niet eens in de slaaapkamer).

Koop een AP van een goed merk (zij heeft een een Belkin) en sluit die aan op 1 van de netwerk poorten en het werkt zeker,

En dan heb je tenminste wel berek in het hele huis (Livebox+AP in trapkast bereik in gehele kleine eensgezinswoning).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan